خبرگزاری کار ایران

به سرپرستی امیر شریفی و خوانندگی مجتبی عسگری؛

گروه «نقش» در تالار رودکی روی صحنه می‌رود

کنسرت گروه «نقش» با عنوان «در گیسوی او پیچید» به مناسبت ششمین سال فعالیت این گروه در روزهای ۱۵ و ۱۶ دی در تالار رودکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، به یُمنِ ششمین سالگرد فعالیت گروه «نقش»، این گروه کنسرتی با عنوان «در گیسوی او پیچید» اجرا خواهد کرد. در این برنامه قطعاتی در دستگاه نوا که آهنگسازی آن توسط سرپرست گروه، امیر شریفی، انجام شده و آواز مجتبی عسگری اجرا می‌شود.

امیر شریفی در مورد جزییات این کنسرت گفت: در این برنامه ۱۰ قطعه سازی و آوازی تصنیف کرده‌ام. گرایش عمده‌ گروه «نقش» پرداختن به روشمندی موسیقی کلاسیک ایرانی است و ماهیت قطعات به گونه‌ای است که مُهر و نشان امکانات موسیقایی پیشاقاجاری و زیبایی‌شناسی قاجاری را توامان بر خود دارد.

وی در مورد ساخت قطعات این اجرا خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات بالقوه موسیقی دستگاهی و همچنین بهره‌گیری از عواملی نظیر فرم و ادوار ایقاعی و نظام باز مُدال که در موسیقی قدیم ایران رایج بوده دست‌مایه‌ ساخت قطعات این کنسرت بوده است.

وی در ادامه افزود: اگرچه کلیات اشعار و طرح آواز به اقتضای فرم و روند کلی قطعات ساخته شده بود، اما تمرین‌ها و همنشینی‌های متعدد با جناب مجتبی عسگری و ایدهای ناب و توانمندی‌های کم‌نظیر او سرنوشت برخی آوازها را تغییر داد. این تعهد به ساخته و پرداخته‌کردن آثارِ جدی از اصول همکاران «نقش» بوده و این‌بار مجتبی عسگری در نهایتِ مسئولیت‌پذیری ما را در این مهم یاری نمود.

نوازندگان گروه «نقش» در این اجرا عبارتند از: هوشمند عبادی (نی)، آرش سعیدیان (عود)، المیرا مردانه (کمانچه)، مرجان مهربان (قانون)، محمد عشقی (سنتور)، سهیل اله‌دادیان (تمبک و دایره).

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر و تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند. همچنین دانشجویان موسیقی می‌توانند با ارائه‌ی تصویر کارت دانشجویی از تخفیف برخوردار شوند.

کد خبر : ۴۴۳۳۳۴