خبرگزاری کار ایران

بایزید مردوخی در گفت‌وگو با ایلنا:

جدول 17 یکی از مشکلات بودجه برای دولت است/ اختصاصِ بودجه‌ کلان به نهادهای فاقد نظارت

مردوخی با بیان اینکه این بودجه به افراد و اشخاص حقیقی در حوزه فرهنگ داده می‌شود افزود: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که هیچ نظارتی هم بر این ارگانها نیست.

بایزید مردوخی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این پرسش که چرا دولت در تدوین بودجه نمی‌تواند ساماندهی مناسبی بر بخش هزینه‌ها داشته باشد و بودجه نهادهای فرهنگی و ارگان‌های خاص همیشه رشد فزاینده دارد؟، اظهار داشت: این موضوع مسئله‌ای جدی در بودجه‌ریزی است. در جدول 17 ارقام کلانی به برخی موسسات فرهنگی که عموما خارج از نظارت دولت هستند، اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه این بودجه به افراد حقیقی و حقوقی پرداخت می‌شود، افزود: این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که هیچ نظارتی بر این ارگان‌ها نیست و در تفریق بودجه نیز مورد بررسی قرار نمی‌گیرند. سازمان حسابرسی هم در خصوص این ارگان‌ها گزارشی ارائه نمی‌دهد تا مشخص شود بودجه اختصاص داده شده به چه نحو هزینه شد.

مردوخی تصریح کرد: هرچند ما تعداد قابل توجهی دستگاه‌ رسمی حکومتی در حوزه فرهنگ داریم و این دستگاه‌ها  بودجه دریافت می‌کنند اما شاهد هیچ گزارشی از نحوه عملکرد آنها نیستیم.

وی با بیان این که جدول 17 یکی از مشکلات اساسی در بودجه کشور است، تصریح کرد: مجلس نیز گاهی ارقام جدول هفده را کاهش یا افزایش می‌دهد. گاهی نیز موسسات فرهنگی جدید به این جدول افزوده می‌شود و بودجه ثابت به آنها تخصیص پیدا می‌کند.

کد خبر : ۴۳۹۲۳۷