خبرگزاری کار ایران

اولین فیلم‌های کنار گذاشته شده از جشنواره فیلم فجر مشخص شدند

مدیر دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد که تعدای از فیلم‌های ارسالی به دبرخانه جشنواره در مرحله ثبت‌نام کنار گذاشته شدند.

 به گزارش ایلنا، «سحر آذین» گفت: امسال تعداد آثار رسیده به جشنواره، ۲۵۶ فیلم بوده است که از این تعداد به ترتیب و تفکیک، صاحبان ۶۴ فیلم برای شرکت در گروه «هنر و تجربه»، ۸۲ فیلم برای شرکت در بخش مستند، ۳۷ فیلم اول و ۷۳ فیلم بلند سینمایی برای حضور در بخش «چشم‌انداز سینمای ایران» فرم پر کرده‌اند.

آذین همچنین گفت: آثاری که سال‌های قبل توسط هیئت‌های انتخاب مورد ارزیابی قرار گرفته بودند و امسال سازندگانشان باردیگر متقاضی شرکت در جشنواره هستند، براساس آئین‌نامه جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شده‌اند.

وی ادامه داد: اعلام اسامی آثاری که صرفا فرم شرکت در جشنواره را پر کرده‌اند، پیش از ارزیابی منطقی نیست و ممکن است برخی آثار جهت ارائه به هیات انتخاب آماده نشود و این فرصت حضور آن‌ها در دوره بعد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

سحر آذین تأکید کرد: ملاک دبیرخانه جشنواره، آثاری تلقی می‌شود که علاوه بر پر کردن فرم حضور در موعد مقرر، نسخه اولیه دارای پروانه ساخت را نیز جهت بازبینی هیات انتخاب ارائه دهند.

بخش ملی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از ۱۱ تا ۲۲ بهمن ماه به دبیری «محمد حیدری» برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۴۳۹۰۲۱