خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت جعفر والی

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۶۹۵

سیدرضا صالحی در پی درگذشت جعفر والی، هنرمند پیشکسوت، متن پیامی را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

 «از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

فقدان تأسف باراستاد «جعفر والی» هنرمند صاحب نام و اثرگذاری که در عرصه سینما و تئا‌تر این سرزمین نقشی سترگ داشته، تلخ و ناگوار است. هنرمندان قدر‌شناس این روزگار باید با کشف و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنری آن استاد فقید، در جاودانگی نام و نشانش همت کنند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه بزرگ به جامعه ارجمند فرهنگ و هنر و خانواده آن مرحوم، از درگاه حضرت احدیت، شادی و تعالی روح بلند آن مرد کم نظیر هنر را مسالت دارم.»

جعفر والی که از ۱۸ آذر ماه به دلیل مشکلات ریوی در یک بیمارستان بستری شده بود و بعد به بیمارستان «تهران کلینیک» منتقل شد، حوالی ساعت ۱۰ صبح ۲۷ آذر ماه در بیمارستان درگذشت.

این هنرمند که با همراهی ایرج راد و هرمز هدایت درصدد اجرای نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» در جشنواره تئا‌تر فجر بود، پیش‌تر نمایش‌های «آی باکلاه آی بی‌کلاه»، «چوب به دست‌های ورزیل» و «گاو» را اجرا کرده است.

او در سال‌های اخیر با بازی در دو نمایش «اتاق شماره شش» نوشته خسرو حکیم رابط بر اساس اثری از چخوف و «ویتسک؛ یک داستان ناتمام» نوشته بوشنر هر دو به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر روی صحنه رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز