خبرگزاری کار ایران

ولی‌اله شیراندامی: ممیز و فرهت را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم

مهدی شفیعی به همراه قادر آشنا و وحید لک به دیدار و عیادت ولی‌اله شیراندامی، پیش‌کسوت عرصه هنرهای نمایشی، سینما و تلویزیون رفت.

به گزارش ایلنا، در این دیدار استاد شیر اندامی ضمن خرسندی از دیدار مجدد مدیر کل هنرهای نمایشی و هیات همراه، به تشریح آخرین وضعیت درمانی خود پرداخت و از نحوه آخرین پذیرش خود در بیمارستان و جراحی صورت گرفته را تشریح کرد.

این بازیگر و نویسنده به تحمل شرایط سخت مداوای روزانه خود اشاره کرد و در ادامه انتظاری که از دوستان و همکاران و در آخر از مسولین دارد را در قالب خاطراتی خوب و بیاد ماندنی از استاد ممیز و استاد فرهت بازگو کرد.

نویسنده کتاب تحلیل کارگردانی نمایشنامه مرگ فروشنده، ضمن تقدیر از اداره کل هنرهای نمایشی برای حمایت، مشاوره و تسریع در چا پ آخرین کتابش، در ادامه حمایت همه جانبه از هنرمندان فعال و کهنه سوار را در تولید آثار فاخر و حوزه پژوهش خواستار شد.

در ادامه این نشست مدیر کل هنرهای نمایشی، ضمن تقدیر از همسر هنرمند شیراندامی برای بردباری و تحمل شرایط ویژه او در دو سال گذشته، از ولی‌اله شیراندامی به عنوان یکی از بازیگران، کارگردانان و پژوهشگران حوزه تئا‌تر که ظرف مدت ۴ سال گذشته در حوزه اجرایی و پژوهش آثار قابل توجهی را ارایه داده تقدیر و تشکر و از ایشان به عنوان الگویی ارزشمند در خانواده تئاتر یاد کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی از توجه ویژه اداره کل هنر‌های نمایشی در حمایت از آثار پژوهشی هنرمندان پیشکسوت با نگاه ثبت دقیق تاریخ تئا‌تر یاد کرد، و آخرین اثر شیراندامی را نمونه‌ای از این اتفاق دانست.

قادر آشنا نیز در این دیدار به یکی از وظایف اصلی مسولین فرهنگی کشور در حفظ حرمت هنرمندان و توجه بیشتر به پیشکسوتان از سوی تمام سازمان‌ها و نهاد‌ها اشاره کرده و این گونه دیدار‌ها را بخش مهمی از وظایف انسانی دانست.

در پایان این عیادت مهدی شفیعی از در اختیار قرار دادن آخرین اثر ولی‌اله شیراندامی به انجمن‌های هنرهای نمایش برای بهره‌مندی هنرمندان ۳۱ استان کشو خبر داد.

کد خبر : ۴۳۷۶۴۳