خبرگزاری کار ایران

صالحی، ایوبی و ابطحی به جشنواره فیلم یاس پیام دادند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری به جشنواره فیلم یاس پیام دادند.

به گزارش ایلنا، متن پیام سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به شرح زیر است:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین امکانات کمی و کیفی نمایش فیلم برای تماشای زیبا‌ترین و تاثیرگذار‌ترین صحنه‌ها در جمع گرم خانواده‌هاست. از این منظر بیشترین تعداد مخاطبان هنر سینما و سرگرمی‌های سالم به استفاده از شبکه نمایش خانگی اختصاص دارند.

 نمایش خانگی نه تنها به عنوان رسانه‌ای برای عرضه هنر، بلکه به عنوان صنعتی فراگیر در اشکال جدید مرزهای پیشرفت را پیموده و با تسهیل فرآیند تولید، امکان بهینه و فراگیر از صنعت سینما را فراهم آورده است.

ایران در تولید فیلم جزو ده کشور بر‌تر جهان به شمار می‌رود و فیلم‌های تولید شده از لحاظ کیفی و کمی نیاز اغلب مخاطبان را فراهم می‌کند. فیلم‌های ایرانی در صورت بازاریابی هدفمند در سراسر جهان، مشتاقان خود را خواهند یافت و باعث شکوفایی اقتصادی و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی خواهند شد و تداوم حضور فرهنگ این دیار را در کشورهای همسایه و جغرافیایی حوزه تمدنی ایران رقم خواهد زد.

امروزه پیشرفت فناوری تولید و نمایش فیلم امکان مناسبی برای ورود جوانان مستعد ایرانی به عرصه حرفه‌ای تولیدات هنرمندانه با بهره‌گیری از فناوری بر‌تر را فراهم کرده است.

 «چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس» نمایانگر گوشه‌ای از این پیشرفت است تا آن را در معرض داوری هنرمندان و سینماگران جهان قرار دهد و امکان استفاده عموم مردم از این هنر را فراهم کند. تداوم این جشنواره با نگاهی جهانی و فرامرزی، جایگاه هنری ممتاز و معتبر کشور عزیزمان را بازهم ارتقاء خواهد داد و نویدبخش افتخارآفرینی هنرمندان ایران اسلامی در تمامی عرصه‌های جهانی خواهد بود.

از سازمان سینمایی و موسسه رسانه‌های تصویری که با علاقه‌مندی و تلاش تخصصی، در برپایی چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس کوشیدند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم این جشنواره باشکوه نقطه عطف مهمی در عرصه هنر هفتم باشد و مخاطبانی با گستره فراگیر و عام را به تماشای فیلم‌های ایرانی دعوت کند.

 همچنین متن پیام سیدمصطفی ابطحی به این شرح است:

همتی‌ای دوست که این دانه ز خود سر بکشد‌ای همه خورشید تو و خاک تو باران همه تو

یاس‌های سینمای نمایش خانگی با سری پرشور و دلی پرامید می‌آیند تا در جشنواره‌ای که نشان از قامت بلند نمایش خانگی در این دیار دارد، بار دیگر آتش شوق بر نیستان وجود مخاطبان بنشانند و گنج شایگان تولیدات فرهنگی و سینمایی یک ساله خود را با فروتنی و فرهیختگی به داوری بگذارند.

نمایش خانگی پر مخاطب‌ترین رسانه در میان انواع رسانه‌ها، رسانه‌ای مستقل و تاثیر گذار در فرهنگ و اقتصاد، در آستانه فصل جدیدی از پویش و درخشش قرار گرفته است. حضور مفاخر سینمای ایران تاکیدی است بر ظرفیت بی‌بدیل آن

امروزه برجستگان سینما به همراه جوانان عاشق، مصمم و پر نشاط، تولیدات سینمایی ماندگاری خلق کرده و به مخاطبان پیشکش می‌کنند. هنرمندانی که شادی و نشاط را در پرتو نگاه هنرمندانه خود به خانه و خانواده‌ها نوید می‌دهند.

این روز‌ها جشنواره یاس در مازندران آغوش مهرش را به روی هنرمندانی گشوده است که چراغ نمایش خانگی را پر فروغ نگه داشتند و سال به سال بر قدر آن افزودند.

جشنواره فرصتی برای مرور فعالیت‌های یک ساله کشف استعداد‌های جوان، ایجاد انگیزه برای تولید اثار جذاب و ماندگار. جشنواره جشن لبخند بر چهره سینما و نمایش خانگی است. هنرمندان و فیلمسازانی که دغدغه مردم را دارند و برای مردم هنرنمایی می‌کنند حامیان اصلی جشنواره‌اند.     

 خدمت به این هنرمندان کم هنری نیست. سپاسگزار همت همه همراهانی هستم که صمیمانه در این راه کوشیدند. از خدای بزرگ برایشان سربلندی آرزومندم.                              

رئیس سازمان سینمایی  نیز به در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره فیلم یاس پیامی را منتشر کرد.متن پیان حجت الله ایوبی به این شرح است:

عیش‌هاتان نوش بادا در جهان‌ای عاشقان و از شما کان کرم باد بر این جهان‌ای عاشقان

گر کسی پرسد کیانید‌ای سراندازان شما هین بگوییدش که جان جان جان‌ای عاشقان

به نام خداوند آب و آیینه، خداوند سبزی و باران، خداوند دریا و دشت، چه جای خوشوقتی است که در بوستان ایران، در استان سرشار از زیبایی، بار دیگر می‌پیچد بوی عطر خوشبوی فرهنگ و هنر. می‌آید باز هم صدای پای سینمای پر افتخار و سینماگرانی که رونمایی می‌کنند میوه یک سال تلاششان را.

جشنواره فیلم یاس جشن آفرینش است برای خانه‌ها، برای مردم، جشن باشکوه هنر برای مردمان سرزمین پر هنر ایران و اینک که سینمای خانگی روز به روز شکوفا‌تر می‌شود بار دیگر در شهر زیبای رامسر گرد هم می‌آییم تا سلام کنیم به فرهنگ. در چهارمین جشنواره با شکوه فیلم یاس سلام می‌کنیم به همه آنانی که می‌کوشند به عشق و مهر تا پرغرور‌تر بماند چراغ سینمای ایران. می‌آییم تا سلام کنیم به سینما و خوشحال از اینکه در چهارمین جشنواره فیلم یاس پروژه سینما سیار رونمایی می‌شود. به فال نیک می‌گیریم آغاز به کار رسمی این طرح را با نام «سینما سلام» در استان مازندران.

دست مریزاد و سپاس می‌گویم به دست اندر کاران این جشنواره به ویژه دبیر پر تلاش دکتر سید مصطفی ابطحی و سپاس می‌گویم همکاری صمیمانه مدیران دلسوز استان را و استاندار محترم، معاون سیاسی عزیز، مدیر کوشای فرهنگ و ارشاد، مدیران شهر رامسر و همه آنانی که عاشقانه می‌کوشند تا عطر یاس در استان مازندران مشام جان را معطر سازد.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری سیدمصطفی ابطحی ۲۲ تا ۲۶ آذرماه در شهر رامسر برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۳۶۹۴۶