خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی در افتتاحیه چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت؛

جشنواره هنر مقاومت فرصتی برای بیان دردهای مردم مظلوم است

مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با حضور سردار محمدرضا نقدی، علی طاهری، طاهر شیخ‌الحکما، حبیب‌الله صادقی، محمد حسین نیرومند، گودرزی‌دیباج و جمع کثیری از هنرمندان ایرانی و بین‌المللی دیروز عصر (شنبه ۲۰ آذرماه) در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این نمایشگاه بیش از ۶۰۰ اثر در بخش‌های نقاشی، کاریکاتور، حجم و ... از ۷۱ کشور دنیا به نمایش درآمده است.

سردار محمدرضا نقدی درباره حضور هنرمندان بین‌المللی در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت در جمع خبرنگاران گفت: هنرمندان مختلف دنیا تنها جایی که می‌توانند هنرشان درباره مقاومت ارائه دهند؛ کشورماست. این جشنواره فرصت منحصر به فردی است که هنرمندان می‌توانند از دردهای مردم مظلوم بگویند و پرده از چهره جهان‌خواران و ظالمان بین‌المللی بردارند.

او درباره تاثیرگذاری این نمایشگاه توضیح داد: بخشی از آنچه که در این نمایشگاه عرضه شده اختصاص دارد به هنرمندان حرفه‌ای که می‌توان تفسیر خاصی از آثار هنری آن‌ها داشت و جنبه حرفه‌ای دارد و بخشی از نمایشگاه جنبه مردمی دارد.

سردار نقدی ادامه داد:‌ عوام مردم با هر سطح آشنایی از هنر می‌توانند از این نمایشگاه برداشت خوبی داشته باشند و ایده بگیرند همچنین این نمایشگاه می‌تواند ایده‌های خوبی را به افرادی که در مسیر آزادی مبارزه می‌کنند بدهد و می‌تواند باعث تقویت روحیه افرادی شود که تحت فشار مستکبران هستند. به هر حال حضور چشم‌گیر هنرمندان بین‌المللی با ارائه ۱۵۰۰ اثر هنری برجسته در این نمایشگاه نشان‌دهنده خلاء موضوع مقاومت در جهان هنر است و خداراشکر ما امروز شاهد جشنواره آثار تجسمی هستیم که کیفیت آن نسبت به دوره گذشته بسیار بیشتر شده علی‌الخصوص در جنبه‌های هنر مردمی که زبان همه فهم است.

حبیب‌الله صادقی درباره چهارمین جشنواره هنر مقاومت توضیح داد: چهار هزار و ۳۶۲ اثر از ۷۱ کشور به دبیرخانه جشنواره رسید از این تعداد نیز حدود یک سوم آن مربوط به بین‌الملل بود و دیگر آثار از طریق هنرمندان داخلی به دبیرخانه ارسال شد.

او ادامه داد: در این نمایشگاه حدود ۱۵۰ اثر نقاشی، ۲۵۰ اثر کاریکاتور، نزدیک به ۷۰ اثر حجمی و یکصد پوستر به نمایش درآمده است. آثاری که در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده در دو مرحله داوری شده است و مرحله پایانی داوری نیز در همین برگزاری نمایشگاه انجام می‌شود.

دبیر چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مقاومت با بیان اینکه این نمایشگاه تا بیست دی‌ماه ادامه دارد؛ گفت: روز ۱۸ دیماه مصادف با سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) مراسم اختتامیه این نمایشگاه برگزار می‌شود در روز اختتامیه از چند مهمان بین‌المللی دعوت کردیم که در آن روز ورکشاپ‌هایی نیز برگزار خواهد شد.

او درباره داوری پایانی این جشنواره توضیح داد: داوری در همین چند روز انجام می‌شود و با توجه به رشته‌های مختلف هنری میزان جوایز متفاوت است. جایزه نفر برتر مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و به نفرات برگزیده نیز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به عنوان هدیه تقدیم خواهد شد.

کد خبر : ۴۳۶۶۶۲