خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات فرجی درباره میزان فروش و روشن کردن چراغ‌ها در زمان نمایش "سلام بمبئی"

همزمان با آغاز اکران فیلم سینمایی سلام بمبئی بحث‌هایی درباره میزان فروش این فیلم و همچنین اتفاقاتی که در زمان نمایش فیلم رخ داده؛ مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم سینمایی سلام بمبئی به کارگردانی قربان محمدپور از روز پنجشنبه ۱۱ آذر در بیش از ۸۰ سینما در سراسر کشور اکران خود را آغاز کرد. از همان زمان بحث میزان فروش فیلم مطرح و ارقام متفاوتی برای فروش یک روزه آن یعنی رقم ۶۰۰ میلیون تومان مطرح شد این در حالی بود که سایت سینما تیکت به عنوان منبع رسمی فروش فیلم‌ها؛ آمار فروش فیلم را رقمی بسیار پایین‌تر و در حدود 135 میلیون تومان نشان می‌داد.

غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) درباره میزان فروش این فیلم به ایلنا گفت: بیشتر سینماهای کشور به سیستم مکانیزه فروش مجهز هستند و فقط بین ۵ الی ۱۰ درصد سالن‌های سینمای کشور فاقد این سیستم هستند. با این حساب  ملاک فروش فیلم‌ها همان آماری است  که توسط سیستم مکانیزه و در سایت سینما تیکت علاوه بر حدود ۱۰ درصد افزایش اعلام می‌شود.

فرجی درباره برخی حواشی به وجود آمده درباره فیلم و روشن کردن چراغ‌ها توسط سینماداران در برخی صحنه‌های فیلم نیز گفت: این مسئله با انجمن سینماداران مطرح شد و براساس آماری که از آنها گرفته شده؛ مسئله خاصی نبوده است.

 مدیر پخش حوزه هنری در پاسخ به این سؤال که چرا به فیلم سلام بمبئی سالن‌های بیشتری داده شده حال آنکه سایر فیلم‌ها سالن‌های کمتری دریافت کرده‌اند نیز گفت: حوزه هنری به فراخور هر فیلم؛ سالن برای اکران آن فیلم اختصاص می‌دهد. برخی از فیلم‌ها کمتر و برخی بیشتر سالن دریافت می‌کنند اما در این میان اصلاً بحث تحریم فیلم‌ها مطرح نبوده است.

فیلم سینمایی سلام بمبئی هم‌اکنون با ۸۰ سالن سینما در دو روز به فروش بیش از ۵۵۰ میلیون تومان دست یافته است.

کد خبر : ۴۳۴۰۳۴