خبرگزاری کار ایران

معرفی یک نمایش ازسوی بنیاد شهید به جشنواره تئاتر فجر

از سوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، نمایش «آخه اینجا نزدیک تره به خدا» به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شد.

به گزارش ایلنا؛ حمیدعلی صمیمی (مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ) طی نامه‌ای، نمایش «آخه اینجا نزدیک تره به خدا» به نویسندگی و کارگردانی حامدهوشیاری  را به دبیر سی پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کرد.

 در متن این نامه آمده است: نمایش «آخه اینجا نزدیک تره به خدا» با موضوعیت دفاع مقدس توانسته شایستگی‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را به منصه ظهور بیشتری گذاشته و به باز تعریف هنر متعهد پرداخته است که در این راستا با پرداخت صحیح اقامه نماز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در متن نمایش، حماد هوشیاری کارگردان این اثر نمایشی که همواره با پرداختن و تولید موضوعات ارزشی موفق بوده، اینجانب شایسته معرفی به جهت حضور در این جشنواره انقلابی می‌دانم.

نمایش «آخه اینجا نزدیک تره به خدا» بر اساس طرحی از محمود فرهنگ به نویسندگی و کارگردانی حامد هوشیاری با بازی مجید علم بیگی و با صداپیشگی جلیل فرجاد، رضا بنفشه‌خواه و صفا آقاجانی، ۲۵ مهرماه سال جاری با یاد سعید کشن فلاح اولین اجرایش را در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه برد.

در طول اجرا  حامد هوشیاری، کارگردان نسل نو تئاتر دینی با پنج تقدیر، از سوی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، سفیر وزارت امورخارجه، رایزن دیپلماسی وزارت امورخارجه و دبیرفرهنگی انجمن دوستی ایران، دبیر ستاد اقامه نماز بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ۷ آبان ماه به کار خود پایان داد.

نمایش نمایش«آخه اینجا نزدیک تره به خدا» چندی پیش فرم شرکت در جشنواره تئاتر فجر را امضا کرده و از سوی مدیر دفتر کانون نمایش‌های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز معرفی شده است.

کد خبر : ۴۳۳۹۹۸