خبرگزاری کار ایران

ویژه‌نامه‌ای برای پل توماس اندرسون

جدید‌ترین شماره مجله سینما و ادبیات؛ ویژه‌نامه خود را به پل توماس اندرسون اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، جدید‌ترین شماره مجله سینما و ادبیات که چند روزی است منتشر شده اختصاص دارد به سینمای آمریکا نیم‌ویژه‌نامه خود را به پل توماس اندرسون پرداخته که به او لقب بچه نابغه داده‌اند. کارگردانی که در میان سینمادوستان ایرانی طرفداران زیادی دارد و فیلم «خون به پا خواهد شد» او بحث‌های زیادی برانگیخت.

اما سینمای ایران در این شماره موضوع طبقات اجتماعی را برگزیده است؛ مواجهه سینمای ایران با موضوع طبقات اجتماعی چگونه است، کدام طبقات بیشترین انعکاس را در دوره‌های مختلف سینمای ایران داشته‌اند و شکل ارائه این طبقات، شخصیت‌ها، کنش‌ها و عوامل دیگر در سینمای ایران و چگونه جلوه‌گر شده است؛ پاسخ را در میزگرد کامبوزیا پرتوی، ابولاحسن داوودی، مجید برزگر و جواد طوسی و یادداشت‌های عباس بهارلو، روبرت صافاریان، محسن آزرم، امیرعلی نجومیان... پی بگیرید.

پرونده ویژه این شماره مجله در مورد گوگی وا تیونگو نویسنده بنام آفریقایی است که سال‌هاست در فهرست نوبل ادبی جای دارد. در این بخش گفت‌وگوی اختصاصی مجله را با تیونگو می‌خوانید و همچنین داستانی از او به ترجمه مهدی غبرایی که به سی زبان دنیا نیز ترجمه شده است.

بخشی با عنوان پساوسترن‌های مالیخولیایی نیز در دو وسترن متاخر یعنی «قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل» (اندرو دامنک) و «مرد مرده» (جیم جارموش) را تحلیل می‌کند. فیلم‌های خود زندگینامه‌ای ژانری است که در گفت‌وگو با علیرضا داوود‌نژاد و تجربه‌های خانوادگی‌اش در فیلمسازی به بحث و بررسی گذاشته شده است.

مجله سینما و ادبیات ویژه آبان و آذر در ۲۵۰ صفحه و به قیمت ۹ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر : ۴۳۲۵۸۷