خبرگزاری کار ایران

حاکمیت روح و فرهنگ ایرانی بر نقاشی‌های یک هنرمند مقیم خارج از کشور

نمایشگاه انفرادی نقاشی «داوود قنبری» هنرمند ایرانی مقیم کشور فرانسه، با بهره‌گیری از نمادها و فرهنگ و هنر ایرانی در گالری «آس» تهران افتتاح شد.

به گزارش ایلنا؛ با حضور هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی و تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی از جمله؛ حمید پازوکی هنرمند نقاش و استاد دانشگاه، غلامرضا کاظمی دینان  رئیس انجمن روابط عمومی ایران، منصور طبیب‌زاده، کریم نصر، محمود کی‌نما، ناصر بزرگمهر، تایماز نصیری، امیر فیاض بخش، مونا زاهد مدیر هنری گالری «آس» و تعدادی از علاقمندان به هنرهای تجسمی نمایشگاه انفرادی نقاشی «داوود قنبری‌« هنرمند ایرانی مقیم پاریس در گالری «آس» افتتاح شد و به مدت سه هفته نیز پذیرای علاقمندان خواهد بود.

این نمایشگاه 32 اثر را شامل می‌شود که داوود قنبری آنها را با بهره‌گیری از نمادها و فرهنگ و هنر ایرانی در کشورهای ایران و فرانسه با تکنیک آکریلیک یا میکس، روی کاغذ، فلز و بوم خلق کرده است.

داوود قنبری سال 1330 در تهران متولد شده و از سال 1355 تاکنون مقیم شهر پاریس در کشور فرانسه است؛ دارای دکترای هنرهای تجسمی (DEA) + 4 سال مطالعات PHD در دانشگاه «پانتئون سوربن» پاریس (1) در سال‌های 1359 ـ 1367 و همچنین دیپلم هنرهای تجسمی بوزار پاریس در سال‌های 1356 ـ 1360 را کسب کرده است.

وی نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی نقاشی زیادی را در کشورهای ایران و فرانسه برپاکرده و همچنین جایزه رتبه اول سالن هنرمندانBois-Colombes  در سال 1391، رتبه اول مک 2007 ، پاریس در سال 1386، جایزه آتلیه هنر ، سن ژرمن آن له در فرانسه در سال 1363 را کسب کرده است.

علاقمندان می‌توانند همه روزه و به صورت رایگان از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳ شب از نمایشگاه عکس «رویای گوندولا» در گالری «آس» تهران واقع در خیابان شریعتی، بالا‌تر از قیطریه، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ بازدید کنند.

کد خبر : ۴۳۰۷۸۶