خبرگزاری کار ایران

سومین شماره ماهنامه «ایرانشهر امروز» منتشر می‌شود

سومین شماره ماهنامه «ایرانشهر امروز» به صاحب امتیازی موسسه فرهنگی رایزن و سردبیری سیدعلی آل‌داود به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا، این شماره از نشریه مطالعات ایرانی و نقد کتاب «ایرانشهر امروز» با سرمقاله دکتر جواد طباطبایی درباره «زبان ملی و برنامه آموزش و زبان‌های محلی» و مقالاتی از دکتر فتح‌الله مجتبایی، دکتر نصرالله پورجوادی، دکتر صادق سجادی، دکتر علی اشرف صادقی، عبدالحسین آذرنگ، سیدعلی آل‌داود، دکتر امید طبیب‌زاده، دکتر وحید سبزیان‌پور و خلیل کهریزی در حوزه مطالعات ایرانی راهی بازار نشر خواهد شد.

بخشی از این شماره «ایرانشهر امروز»، به «نقد کتاب» اختصاص دارد که طی آن کارشناسان و پژوهشگران این حوزه کتاب‌هایی را که درباره ایران و مطالعات ایرانی منتشر می‌شود، مورد نقد قرار می‌دهند. در این شماره دکتر طهمورث ساجدی کتاب ژید را نقد و بررسی کرده و دکتر شیما جعفری‌دهقی پژوهشی تازه درباره متون سغدی مسیحی نگاشته است.

 تفسیر جلال‌الدین دوانی بر حافظ نوشته کارل ارنست و ترجمه مسعود فریامنش از دیگر مطالب بخش مطالعات ایرانی این شماره «ایرانشهر امروز» است و در بخش مطالعات اسلامی در جهان معاصر، «ستایش مرگ» اثر محمد الحداد با ترجمه احسان موسوی خلخالی آمده است.

از دیگر نویسندگان شماره سوم ماهنامه «ایرانشهر امروز» می‌توان به دکتر سعید رضوانی، سید فرید قاسمی و بهناز علی‌پور گسکری در بخش ادبیات معاصر ایران، دکتر محمود امیدسالار در بخش اسناد و نسخه‌های خطی اشاره کرد ضمن آن که در بخش اندیشه و فرهنگ در جهان، «هنر و اثر» احمد سمیعی (گیلانی) به چشم می‌خورد.

«ایرانشهر امروز» که با قیمت 15 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته، یک مجله فارسی‌زبان و ماهانه به سردبیری استاد سیدعلی آل داود است که در مقطع فعلی، دو ماه یک بار به صاحب امتیازی موسسه فرهنگی رایزن منتشر می‌شود.

کد خبر : ۴۲۸۷۷۵