خبرگزاری کار ایران

مسعود رایگان: جوانان برای من و حاکمیت مهم هستند

کارگردان نمایش«دو مرد در یک اتاق» گفت: شما جوانان کشور برای من، گروهم و همچنین برای حاکمیت مهم هستید و سلامتی‌تان هم برای ما بسیار مهمتر است.

به گزارش ایلنا، مسعود رایگان که نمایش «دو مرد در یک اتاق» را در اصفهان به اجرا برده؛ درباره لزوم اجرای این نمایش با موضوع ایدز گفت: وظیفه ملی من بود که نمایشی درباره یک معضل اجتماعی را به شهرهای مختلف برای جوان‌ها به اجرا ببرم.

وی ادامه داد: این نمایش به 13 زبان ترجمه شده و ما برای چهاردهمین آن را ترجمه و اجرا کردیم و با اجرای این نمایش در شهرهای مختلف می‌خواهیم دانایی و آگاهی را انتشار دهیم.

کارگردان نمایش «دو مرد در یک اتاق» افزود: حتی اگر برای دیدن این نمایش یک نفر هم می‌آمد بازهم راضی بودم زیرا من معتقد به فرهنگ شفاهی هستم و می‌دانم همین یک نفر می‌تواند از راه شفاهی پیام اصلی ما را حداقل به 20 نفر دیگر منتقل کند.

رایگان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه چراغ تئاتر سپاهان در اصفهان خاموش است و این درحالیست که این شهر فرهیخته‌ای بنام ارحام صدر را داشته است و همچنین نصرت الله وحدت که این روزها هیچ فردی در مورد او صحبت نمی‌کند و همین امر موجب گوشه‌گیری او شده است.

رایگان یاداور شد: یک کشور با یک نسل جوان، جستجوگر و کنجکاو می تواند بر خود ببالد و نیازی به جوانان معتاد ندارد.ما این نمایش که درباره بیماری ایدز است را در شهرهای مختلف کشور به اجرا می بریم به دلیل اینکه می‌خواهیم همه کشور نسبت به این بیماری و راه های مقابله با آن و همچنین آموزش درباره آن آشنا شوند.

در ادامه مرجان مشکوتی کارشناس ایدز مرکز معاونت بهداشت دانشگاه اصفهان نیز گفت: ایدز مساله بسیار مهمی و مخصوصا در خانم ها است و یکی از راه های مهم آموزشی آن هنر است.

وی ادامه داد: ترس از ایدز در همه آدم‌ها وجود دارد و همانطور که ملاحظه کردید در این نمایش به خوبی راه مقابله با ترس از این بیماری را نشان داد و همچنین مشکلاتی که در خانواده برای افراد مبتلا بوجود می آید . در این نمایش راه های انتقال بیماری، راه های مبارزه ، ترس و غلبه بر ترس و آموزش های لازم به خوبی نشان داده شده است.

مشکوتی با بیان اینکه ایدز بیماری عفونی قابل کنترل مانند دیابت است، گفت: اجرای این نوع نمایش‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی افراد جامعه برای بالا بردن سطح آگاهی آنها داشته باشد.

نمایش «دو مرد در یک اتاق» به همت موسسه آوای هنر سلامت و معاونت اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به کارگردانی مسعود رایگان و بازی در دو سانس در سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روی صحنه رفت.

کد خبر : ۴۲۸۰۴۱