خبرگزاری کار ایران

تینا پاکروان در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

قبول کنیم که تبلیغ فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای روی فروش تاثیر دارد

کارگردان سینمای ایران معتقد است باید بپذیریم که تبلیغات تلویزیونی و به خصوص ماهواره‌ای تاثیر محسوسی روی فروش فیلم‌های سینمایی دارد.

تینا پاکروان در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به وضعیت اکران فیلم‌ها گفت: واقعیت این است که تعداد فیلم‌ها زیاد است و تعداد سینماها کم به همین دلیل تصمیم‌گیری برای شورای صنفی نمایش سخت است اما اینکه می‌گویند در اکران مافیا وجود دارد را قبول ندارم.

وی ادامه داد: در میان کمبود سالن‌های سینما وقتی ارگانی مانند حوزه هنری سالن‌های سینمایی خود را از اکران یک فیلم منع می‌کند شرایط بسیار سخت‌تر می‌شود.

پاکروان که هم اکنون فیلم نیمه شب اتفاق افتاد را در حال اکران دارد؛ ادامه داد: هرچند برای اکران این فیلم ما دچار ممیزی زیادی نشدیم اما واقعیت این است که من در زمان اکران بسیار نگران هستم و می‌ترسم که فضای تبلیغاتی که برای فیلم‌ وجود دارد را ازدست بدهم.

وی ادامه داد: تبلیغات فیلم نیمه شب اتفاق افتاد را شبکه‌های ماهواره‌ای و جم پخش نکردند اما نمی‌توانیم چشم‌هایمان را ببندیم و بگوییم که پخش این تبلیغات از شبکه‌های ماهواره‌ای تاثیری روی فروش ندارد. واقعیت این است که تاثیر دارد و حدود سه الی 10 درصد فروش فیلم‌ها را افزایش می‌دهد و پولی که حاصل فروش فیلم‌ها می‌شود نیز در کشور خودمان هزینه می‌شود.

کارگردان فیلم نیمه شب اتفاق افتاد با اشاره به اینکه امروز دیگر در پروسه ساخت یک فیلم و بعد اکران آن نگاهی جنسیتی وجود ندارد گفت: کارگردانان زن و مرد هر دو در حال ساخت فیلم‌های خود هستند اما شرایط برای زنان در سال‌های اخیر بسیار راحت‌تر از دهه‌های پیش شده است.

تهیه‌کننده فیلم خانه کاغذی درباره دلایل ساخت این فیلم گفت: ابتدا قرار بود مهدی صباغ‌زاده این فیلم را بسازد و از من خواست که در ساخت آن کمک کنم. آنقدر فیلمنامه خوب بود که من احساس کردم این فیلم یک اتفاق خوب است و چرا من نباید سهمی در این اتفاق داشته باشم به همین دلیل تلاش کردم شرایطی به وجود بیاید که فیلم به خوبی ساخته شود.

وی ادامه داد: در ادامه همکاری از بازیگران مختلف تست گرفته شد و صباغ‌زاده پیشنهاد داد که خود من یکی از نقش‌ها را بازی کنم که من نیز پذیرفتم. زیرا بازی کردن در کنار پرویز پرستویی تجربه خوبی است و پرستویی در فیلم نکات خوبی را به من یادآور شد.

کد خبر : ۴۲۷۸۸۸