خبرگزاری کار ایران

مدیر گالری گلستان درغرفه ایلنا؛

دعوت خصوصی کاردار آلمان از لیلی گلستان/ کسی به کشورهای میزبان توهین نکرده‌است

کاردار آلمان وقتی به گالری گلستان آمد پس از بازدید به من گفت که این دیدار را برای توجیه من در زمینه ارسال آثار گنجینه انجام داده است. به او گفتم می دانم به این دلیل آمده‌اید اما من یک فرد مستقل هستم و حتی اگر توجیه هم شوم؛ باز هم این موضوع یک مسئله ملی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ لیلی گلستان با حضور در غرفه ایلنا در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها؛ با اشاره به موضوع ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر و نگرانی‌هایی که در ارسال این آثار ازسوی برخی انجمن‌ها و هنرمندان در روزهای اخیر به اوج رسیده است؛ اظهار کرد: هفته گذشته از سفارت آلمان با گالری گلستان تماس گرفتند و گفتند کاردار آلمان می‌خواهد برای بازدید از گالری بیاید.

او ادامه داد: کاردار آلمان وقتی به گالری گلستان آمد پس از بازدید به من گفت که این دیدار را برای توجیه من در زمینه ارسال آثار گنجینه انجام داده است. به او گفتم می دانم به این دلیل آمده‌اید اما من یک فرد مستقل هستم و حتی اگر توجیه هم شوم؛ باز هم این موضوع یک مسئله ملی است.

مدیر گالری گلستان افزود: با صحبت‌هایی که با کاردار داشتم؛ بنده به عنوان شخص در این‌باره توجیه شدم چراکه او دلایل قانع‌کننده‌ای داشت و این موضوع را یک توافق بین دولت‌ها عنوان می‌کرد و معتقد بود؛  اصلا صحبتی از ترنسفور آثار بین موزه‌ها نیست بلکه دولت‌ها درحال انجام یک مبادله هنری هستند.

گلستان با بیان اینکه پس از صحبت‌های کاردار آلمان تقریبا قانع شده است، گفت: در پایان صحبت‌هایمان کاردار آلمان به من گفت؛ از شما دعوت می‌کنم تا سوم دسامبر در افتتاحیه نمایشگاه پرووس شرکت کنید.

او ادامه داد: پاسخ من به این دعوت منفی بود و به او گفتم هرگز این کار را نمی‌کنم چراکه من یکی از مخالفان این موضوع هستم اگرچه با صحبت‌های شما توجیه شدم اما هرگز به این نمایشگاه نمی‌آیم. کاردار آلمان نیز گفت: شما بیایید برای خبرنگاران درباره نمایشگاه توضیح دهید و سوءظن‌ها را برطرف کنید.

مدیر گالری گلستان تصریح کرد: به کاردار آلمان گفتم من یک فرد مستقل هستم و هرگزاین کار را نخواهم کرد چراکه کارمند دولت نیستم. نه به نمایشگاه می‌آیم و نه برای خبرنگاران این موضوع را توضیح خواهم داد.

وی در ادامه در واکنش به اظهارات علی مرادخانی مبنی بر اینکه سخنان برخی هنرمندان در مخالفت با این موضوع توهین به دولت‌ها و کشورهای میزبان است؛ گفت: هرگز اینگونه نیست بلکه با تغییر سخنان و اعتراضات هنرمندان چنین فضایی به وجود آمده است. هنرمندان مخالف با ارسال آثار به خارج از کشور؛ به دولت ایران انتقاد داشته‌اند نه کشورهای میزبان.

کد خبر : ۴۲۷۵۸۸