خبرگزاری کار ایران

معاون امور هنری در غرفه خبرگزاری ایلنا؛

برای خروج آثار مجوزهای لازم را دریافت می‌کنیم

علی مرادخانی درباره صورت جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ارسال آثار گفت: از همان ابتدا سیر برنامه‌های ما برهمین اساس بوده است و ما مجوزهای لازم را از دولت دریافت کرده و پس از آن دراین باره اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مرادخانی (معاون امور هنری وزارت ارشاد) با حضور درغرفه خبرگزاری ایلنا در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات؛ در پاسخ به این سوال که کمیسیون فرهنگی مجلس تنها در صورت مصوبه‌ای از هیات وزیران اجازه خروج آثار را می‌دهد آیا شما مصوبه ای‌ از هیات وزیران درباره این موضوع تقدیم مجلس می‌کنید، اظهارکرد: از همان روز اول سیر برنامه ما همین بود و پس از دریافت مجوزهای لازم که یکی از آن‌ها اجازه از دولت گرفته شود، در این باره اقدام می‌کنیم. گزارش‌ها و مستندات لازم آماده شده تا به هیات وزیران ارائه دهیم و ان‌شاء الله مصوبه صادر شود تا بتوانیم وارد عمل شویم.

او ادامه داد: سی و پنج سال است این آثار در دفعات مختلف از موزه خارج می‌شود اما در این دوره اتفاق ایجاد شده تا حوزه خاموش تجسمی به حوزه اول هنر تبدیل شود. اگر قرار است دنیای تجسمی ما در دنیا مطرح شود باید کاری را انجام دهیم که ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد آثاری مانند اثر جکسون پولاک، روتکو و ... بارها از کشور خارج شده‌اند اما چه کسی از خروج و ورود آن‌ها مطلع شده‌است اثری که برود و کسی از آن خبردار نشود چه فایده‌ای برای کشورما دارد اما درحال حاضر کار تبدیل شده به یک جریان ملی.

معاون امور هنری افزود: معتقدم که تمام مراقبت‌های لازم انجام شود و همه مراحل به دقت و درستی طی شود. در هیچ دوره‌ای ما مراحلی را که امروز برای خروج آثاراز جمله اسکن و عکس‌برداری لایه لایه از آثار و ... انجام دادیم، طی نکردیم این نشان از بزرگی این اقدام است و معتقدم کار بزرگ نیازمند ملزومات اساسی و فراوان است ما می‌توانیم هر دوره یک یا دو تابلو را بفرستیم اما هیچ‌کس از آن مطلع نشود.

مرادخانی با بیان اینکه این پروژه یک پروژه عظیم بین‌المللی است، گفت: در حال حاضر سه اثر ما در جریان همین پروژه توسط مرمت‌کاران آلمانی ترمیم شدند و آثاری که سال‌ها مانده بود و نمی‌توانستیم به آن‌ها دست بزنیم در حال تعمیر هستند. وضعیت گنجینه یک وضعیت متفاوت است که خوشبختانه با این اتفاقات در جامعه پررنگ شده و درست است که حساسیت‌ها را بالا می‌برد اما ما ازاین استفاده می‌کنیم به نفع موزه و آثاری که در گنجینه هستند.ک

او با اشاره به مشکلات و حواشی اجرای موسیقی در شهرستان‌ها، گفت: ما مدت‌ها است که با همه مسئولان و همه کسانی که در این زمینه دغدغه دارند تعامل داریم و تا به امروز نیز سعی کردیم با مشکلات کمی در شهرها اجرای زنده موسیقی داشته باشیم و هیچ وقت مسائلی هم که وجود داشته مربوط به محتوای موسیقی نبوده است.

معاون امور هنری با بیان اینکه باید تعریف درستی از حواشی موسیقی داشته باشیم، گفت: پتانسیل جمعیتی که مخاطب موسیقی هستند باید بررسی شود براین اساس باید به صور منطقی کارها را پیش ببریم از نظر ما در برنامه‌های موسیقی به لحاظ محتوایی مراقبت‌های لازم می‌شود و شوراهای ما همه این موارد را با دقت بررسی می‌کنند اما وقتی قرار است در جامعه اجرای زنده داشته باشد با مسائلی مانند آمد و شدهای مخاطب روبرو می‌شود که به نظر من این مسائل همه قابل حل هستند و باید با سعه صدر به این مسائل نگاه کرد مخاطب بیشتر کنسرت‌های موسیقی جوانان هستند البته باید نظارت‌های لازم صورت گیرد و ما تذکرات لازم را به صاحبان سالن‌ها می‌دهیم تا مراقب شرایط باشند تا هنجار شکنی صورت نگیرد.

او ادامه داد: همه دوستان و دست‌اندرکاران در حوزه‌های مختلف باید به کمک ما بیایند تا بتوانیم این موضوع را به سرانجام برسانیم. هنرمند همه تکیه‌گاهش به وزارت ارشاد است البته وزارت ارشاد نیز همه حمایت‌ها را نسبت به هنرمندان دارد و این را وظیفه خود را می‌داند.

معاون امور هنری افزود: ما مراقب هستیم و هر رایزنی که بتوانیم با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف داریم تا بتوانیم به هنرمندان در این باره کمک کنیم.

کد خبر : ۴۲۶۹۷۳