خبرگزاری کار ایران

حمایت انجمن تئا‌تر انقلاب و دفاع مقدس از ۵ نمایش در سومین سوگواره خمسه

انجمن تئا‌تر انقلاب و دفاع مقدس ضمن مشارکت در برگزاری سومین سوگواره خمسه از ۵ نمایش پذیرفته شده در این سوگواره در بخش‌های صحنه‌ای و بخش ویژه مدافعان حرم حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، با بازبینی نمایش‌های حاضر در سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی «خمسه»، ۵ نمایش برای حمایت توسط انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس برگزیده شد.

نمایش‌های «آنکه گفت آری، آنکه گفت نه» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی وفا طرفه، «فراموشی» به نویسندگی سیدعلی موسویان و کارگردانی محمد زواربی ریا در بخش مسابقه صحنه‌ای و نمایش‌های «آسمان برای تو می‌بارد» به نویسندگی سیدعلی موسویان و کارگردانی علی برجی، «زهیر» به نویسندگی و کارگردانی عباس هادیان، «غریبه قریب» به نویسندگی ابوالفضل حاجی علی خانی و کارگردانی شقایق فتحی در بخش ویژه (مدافعان حرم)، آثاری هستند که در طول برگزاری سوگواره خمسه و بعد از آن با اجرا در سالن‌های سرو و استودیو نمایش روایت از سوی انجمن تئا‌تر انقلاب و دفاع مقدس مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

این نمایش‌ها طبق برنامه دبیرخانه سومین سوگواره خمسه و با هماهنگی انجمن تئا‌تر انقلاب و دفاع مقدس در تاریخ‌های زیر در تماشاخانه سرو و استودیو نمایش روایت روی صحنه خواهند رفت.

- «زهیر» از ۱۸ تا۲۸ آبان ماه، تعداد ۱۱ اجرا در استودیو نمایش روایت ساعت ۱۸

- «فراموشی» از ۱۸ تا ۲۹ آبان ماه، تعداد ۱۲ اجرا در سالن سرو ساعت۳۰. ۱۹

- «آنکه گفت آری، آنکه گفت نه» از ۳۰ آبان ماه تا ۱۰ آذر ماه، ۱۱ اجرا در سالن سرو ساعت ۳۰. ۱۹

 - «غریبه قریب» از ۱ تا ۱۲ آذرماه، تعداد ۱۲ اجرا در استودیو نمایش روایت ساعت ۱۸

- «آسمان برای تو می‌بارد» از ۱۱ آذر ماه تا ۳۰ آذرماه، تعداد ۱۶ اجرا در سالن سرو ساعت ۳۰. ۱۹

سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی «خمسه» در بخشهای تئا‌تر صحنه‌ای، خیابانی، نمایشنامه‌نویسی، نمایش‌های سنتی- آئینی و مذهبی، تئا‌تر مسجد و ویژه با موضوع و محوریت «مدافعان حرم» از ۲۰ آبان تا ۱۴ آذرماه در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۴۲۳۶۳۰