خبرگزاری کار ایران

اعتراض یک نقاش و استاد دانشگاه به ارسال آثار موزه هنرهای معاصر به تور نمایشگاهی؛

مجلس جلوی ارسال گنجینه به آلمان و ایتالیا را بگیرد

رامین مهدی نژاد؛ استاد دانشگاه و عضو انجمن نقاشان ایران خواستار دخالت مجلس برای ممانعت از ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به تور نمایشگاهی آلمان و ایتالیا شد.

رامین مهدی نژاد (عضو هیات علمی دانشگاه و نقاش) با ارسال نامه‌ای اعتراض خود را نسبت به ارسال آثار به تور نمایشگاهی آلمان و ایتالیا اعلام و بار دیگر بر غیرحرفه‌ای بودن این تفاهم‌نامه تاکید کرد.

در متن نامه‌ای که این استاد دانشگاه و عضو انجمن نقاشان ایران برای خبرگزاری ایلنا فرستاده آمده است: روز گذشته به نقل از خبرگزاری ایلنا؛ متن تفاهم‌نامه فرهنگی هنری ایران و ایتالیا منتشر شد که برااساس آن 30 اثر ایرانی و 30 اثر غربی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در ژانویه 2017 در موزه ماکسی شهر رم به نمایش گذاشته خواهد شد. با منتشر شدن این تفاهم‌نامه ابهامات و نگرانی‌های هنرمندان بازهم مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

انگار نه انگار که در این کشور بسیاری از انجمن‌های هنری، گالری‌داران و هنرمندان هنرهای تجسمی به علت ابهامات موجود در نحوه ارسال؛ لیست آثار و... مخالفت خود را اعلام کرده‌اند.

به نظر می‌رسد باتوجه به تغییر وزیر ارشاد و فضای پیش آمده از این موقعیت؛ برخی افراد اصرار بر ارسال آثار بدون درنظر گرفتن موارد قانونی و تصویب یا مجوز مجلس را دارند لذا لازم است کمیسیون فرهنگی مجلس با بازنگری مدبرانه؛ مانع تحمیل خسارت‌های احتمالی و جبران‌ناپذیر به این گنجینه بی‌نظیر که به حق سرمایه ملی همه ماست؛ بشود.

رامین مهدی نژاد؛ عضوهیات علمی دانشگاه

کد خبر : ۴۲۳۰۴۲