خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دعوای پیدا و پنهان بر سر ارسال گنجینه موزه هنرهای معاصر/ مدیران می‌گویند آثار را ارسال می‌کنیم

ملانوروزی با بیان اینکه موزه هنرهای معاصر از هیچ نهاد نظارتی قضایی و امنیتی نامه‌ای مبنی بر لغو ارسال آثار دریافت نکرده؛ گفت: موزه قرارداد‌هایش را تا لحظه‌ که از سوی نهادهای رسمی بالا‌تر دستوری مبنی بر لغو آن داده نشود، دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ چندی پیش خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر لغو سفر تور نمایشگاهی ایران به آلمان و ایتالیا. در این خبر آمده بود پس از تلاش‌های شبانه‌روزی و رایزنی‌های متعدد با مسئولان نهادهای نظارتی قضایی و امنیتی، از روز سوم آبان ماه قراردادهای منعقده میان معاونت هنری با وزرای فرهنگ آلمان و ایتالیا، تا اطلاع ثانوی و تا پایان مراحل تحقیق و تفحص از موزه هنرهای معاصر، به حالت تعلیق درآمد که باتوجه به زمان‌بندی نمایشگاه‌ها در این دو کشور اروپایی، رسما این قرارداد‌ها از رسمیت خارج شده و آثار مهم گنجینهٔ موزه هنرهای معاصر در ایران باقی خواهد ماند.

این درحالی‌ست که موزه هنرهای معاصر تهران امروز متن تفاهم‌نامه‌ ایران و ایتالیا را برای ارسال آثار گنجینه موزه منتشر کرد. طبق بند ۵ تفاهم‌نامه فرهنگی هنری گردشگری (نقشه راه) که توسط ریاست جمهوری ایران و نخست وزیر ایتالیا به امضا رسیده است، ۳۰اثر ایرانی و ۳۰ اثر غربی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در ژانویه ۲۰۱۷ در موزه ماکسی شهر رم به نمایش گذاشته خواهد شد.

مجید ملانوروزی (رییس مرکز موزه هنرهای معاصر) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با بیان اینکه از اخبار منتشر شده در شبکه‌های مجازی مبنی بر توقف این قرارداد‌ها اطلاعی ندارد، اضافه کرد: هنوز نامه‌ای طبق آنچه در این اخبار گفته می‌شود؛ به دست ما نرسیده است.

او ادامه داد: موزه هنرهای معاصر از هیچ نهاد نظارتی قضایی و امنیتی نامه‌ای در خصوص لغو این قرارداد‌ها دریافت نکرده و ما قرارداد‌هایمان را تا لحظه‌ای که از سوی نهادهای رسمی بالا‌تر به ما دستوری مبنی بر لغو آن داده نشود، دنبال می‌کنیم.

مجید فروغی (مدیر روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی) نیز در این‌باره توضیح داد: انتشار تفاهم‌نامه بین ایران و ایتالیا درباره ارسال آثار تور نمایشگاهی برای نمایش در موزه ماکسی ایتالیا برای پایان‌دادن به شایعاتی است که براساس آن اعلام می‌شد این تفاهم‌نامه‌ها بین موزه‌ هنرهای معاصر و موزه‌های آلمان و ایتالیا منعقد شده است.

او ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه دولت‌ها در این میان نقش داشتند و این قرارداد‌ها در سطوح بالاتری شکل گرفته است.

کد خبر : ۴۲۲۸۰۳