خبرگزاری کار ایران

رییس صداوسیما در دیدار فرمانده ناجا:

صداوسیما تلاش کرده شان و اقتدار نیروی انتظامی در سطح جامعه حفظ شود

رئیس سازمان صداوسیما در دیدار فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به آثار بسیار خوب همکاری‌های رسانه ملی و نیروی انتظامی در فرهنگسازی و تامین امنیت اجتماعی، بر تعامل و همکاری‌های مشترک این دو نهاد تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالعلی علی عسکری در این دیدار با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: رسانه ملی وظیفه خود می‌داند که با همه دستگاه‌ها تعامل داشته باشد که خوشبختانه نیروی انتظامی از جمله دستگاه‌هایی است که موثر‌ترین تعاملات را با آن داشته‌ایم.

وی افزود: در این مسیر تعامل رسانه ملی با نیروی انتظامی در فرهنگ پذیری، نظم، ترافیک و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار موثربوده است. 

رییس صداوسیما تصریح کرد: نقش صدا و سیما در اصلاح ناهنجاری‌های اجتماعی نقش بارزی است که به عنوان مثال می‌توان به فرهنگ سازی و اصلاح رفتاری در حوزه ترافیک اشاره کرد.

وی یادآور شد: بخش‌های مختلف رسانه از جمله سیما و صدا توانستند به خوبی در جهت اهداف نیروی انتظامی عمل کنند. 

علی عسکری افزود: صداوسیمای مراکز استان‌ها نیز در انعکاس مشکلات و چالش‌های حوزه شهری می‌توانند نقش موثری داشته و در کنار نیروی انتظامی قرار بگیرند که خوشبختانه همکاری نزدیکی در این خصوص وجود دارد، ضمن اینکه صداوسیما تلاش کرده تاشان و اقتدار نیروی انتظامی در سطح جامعه حفظ شود. 

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به نقش موثر رسانه در بستر سازی برای اجرای طرح‌های پلیس گفت: رسانه ملی وظیفه خود می‌داند که عامل ارتباطی پلیس و مردم باشد و بتواند به درستی نقش پلیس را تبیین کند.

وی افزود: پلیس پناه مردم است و در سراسر کشور به محل امن و اتکای مردم بدل شده است.

رئیس رسانه ملی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، رسانه ملی آمادگی دارد تا با تشکیل اتاق فکر برای طراحی و تولید پیام مناسب ضمن ارائه چهره‌ای درست از عملکرد نیروی انتظامی، احساس امنیت و آرامش را در لایه ‌های مختلف جامعه گسترش و سبب جلب رضایت مردم شود. 

رئیس سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مسائل مشترک صداوسیما و نیروی انتظامی در ارتباط با ماهواره‌ها و آثار تخریبی آن بر رفتارهای فرهنگی و اجتماعی است که در این زمینه باید کار فرهنگی صورت گیرد تا این دو نهاد بتوانند در مقابله با تهاجم فرهنگی و اصلاح فرهنگی جامعه همکاری و مشارکت خوبی داشته باشند. 

علی عسکری همچنین به مساله اعتیاد اشاره و خاطر نشان کرد: باید با نشان دادن آثار تخریبی اعتیاد فضایی فراهم شود که جوان از نزدیک شدن به مواد مخدر و اعتیاد اجتناب کند. رسانه ملی آمادگی دارد تا با انتشار اطلاعات موجود در این خصوص، جامعه را نسبت به آسیب‌های اعتیاد هشیار کند، لذا برنامه سازان موظف هستند ضمن اطلاع رسانی از عوارض و آسیب‌های اعتیاد، مردم و به خصوص جوانان را از آثار تخریبی این بلای خانمان‌سوز مطلع سازند. 

وی تاکید کرد: تعامل و همکاری سازنده صدا و سیما و نیروی انتظامی می‌تواند نقش بسیار مهم و موثری در حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی داشته و شرایط زندگی بهتر و سالم‌تر را برای جامعه فراهم کند. 

در ادامه این نشست سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: از نقد هوشمندانه نسبت به عملکرد نیروی انتظامی استقبال می‌کنیم. 

وی همچنین به نقش موثر صداوسیما در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: بدون کمک‌های صدا و سیما نمی‌توانستیم مردم را نسبت به مسائل مرتبط با نیروی انتظامی آگاه سازیم. 

فرمانده نیروی انتظامی ضمن تشریح وظایف پلیس و سیاست‌ها و اولویت‌های نیروی انتظامی تاکید کرد: رسانه‌ها باید نقاط قوت و خدمات ارزشمندی که نیروی انتظامی انجام داده را خبری کرده و مردم را در جریان توانمندی‌های این نیرو قرار دهند. 

وی در پایان ضمن تشکر از همکاری نزدیک بخش‌های مختلف صداوسیما با نیروی انتظامی، تصریح کرد: این همکاری باعث شده تا اطلاعات مردم نسبت به قابلیت‌های نیروی انتظامی افزایش یابد.

کد خبر : ۴۲۱۸۶۸