خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش نماینده لرستان به تئاتر «لیلی نام تمام دختران ایران زمین است»

در پی حواشی اجرای تئا‌تر «لیلی نام تمام دختران ایران زمین است» مدیرکل ارشاد استان لرستان به مجمع نمایندگان استان احضار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیست و هشتمین جشنواره تئا‌تر لرستان پنجم مهرماه هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در این استان کلید خورد اما هنگامی که یکی از نمایش‌های آن؛ تئاتری با عنوان «لیلی نام تمام دختران ایران زمین است»؛ یکم و دوم مهرماه در سالن آمفی‌تئا‌تر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان  روی صحنه رفت، با اعتراضاتی مواجه شد.

حمیدرضا کاظمی (عضو کمیسیون شوراهای مجلس) درباره حواشی تئا‌تر «لیلی نام تمام دختران ایران زمین است» و احضار مدیرکل ارشاد استان لرستان به کمیسیون شوراهای مجلس گفت: این تئا‌تر در استان لرستان اجرا شد که نیروهای مومن، متدین، علما و روحانیت نسبت به محتوای این تئا‌تر موضع گرفتند درنتیجه موضوع در مجمع نمایندگان استان مطرح شد.

او ادامه داد: ما درخواست کردیم فیلم این نمایش را برای بررسی بیشتر ببینیم. پس از تماشای فیلم این نمایش مجمع نمایندگان استان به این نتیجه رسید که محتوای این تئا‌تر توهین به ارزش‌ها، ایثار، شهادت و نیروهای ارزشی است.

نماینده استان لرستان ادامه داد: برهمین اساس نامه‌ای خطاب به مدیرکل ارشاد استان لرستان جهت تذکر به متولیان امر نوشته شد و مدیرکل ارشاد نیز درخواست داشت طی جلسه‌ای با نمایندگان استان لرستان درباره این نمایش توضیحاتی را ارائه دهد. این جلسه فردا برگزار می‌شود.

کاظمی در پاسخ به این سوال که تئا‌تر «لیلی نام تمام دختران ایران زمین است» از دفتر نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد مجوز دریافت کرده‌است، اگر محتوای آن مشکلی داشت نباید مجوز به آن داده می‌شد، گفت: ما فیلم این نمایش را دیده‌ایم و معتقدیم کاملا ضد ارزش‌هاست و اینکه این نمایش مجوز می‌گیرد و در تهران به نمایش درمی‌آید؛ جای بحث دارد.

او اضافه کرد: ما از وزارت ارشاد می‌خواهیم با کسی که مجوز به این تئا‌تر داده است؛ حتما برخورد کند.

برای اطلاعات بیشتر در این‌باره نیز با حمیدرضا حنان (مدیرکل ارشاد استان لرستان) تماس گرفتیم که ایشان تمایلی به مصاحبه نداشتند.

نمایش «لیلی نام تمام دختران ایران زمین است» به کارگردانی امیر مهندسیان و بازی کاوه ابراهیم، علیرضا جعفری، فردین شاه حسینی و هادی احمدی از پنجشنبه ۰۵ فروردین تا جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ در مجموعه تئا‌تر باران در تهران روی صحنه رفته بود.

کد خبر : ۴۲۱۳۷۷