خبرگزاری کار ایران

پیرنیاکان در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

آقای جنتی در حق‌الناس نباید کوتاه می‌آمد

پیرنیاکان با بیان اینکه عملکرد وزیر ارشاد در دولت یازدهم مثبت بوده، گفت: در مورد مشکلاتی که در برگزاری کنسرت‌ها در شهرهای قم و مشهد ایجاد شده؛ معتقدم جناب وزیر نباید کوتاه می‌آمد چراکه این حق‌الناس است.

داریوش پیرنیاکان در حاشیه نقد و بررسی آلبوم «از جان و از دل» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیات مدیره خانه موسیقی اصرار داشتند تا آقای نوربخش مدیرعامل شود،‌ گفت: حقیقت قضیه از بیرون با داخل تفاوت دارد و اخبار منتشر شده از بیرون واقعیت قضیه نیست. قطعا هیچ‌کس تصور نمی‌کرد روزی خانه موسیقی به درختی تناور تبدیل شود.

او ادامه داد: باید صادقانه بگویم مدیریت آقای نوربخش در مقایسه با دوستان دیگری که در این هفده سال در خانه موسیقی مدیرعامل بودند قابل قیاس نیست و فعالیت‌هایی که او در خانه موسیقی انجام با این حجم کاری مثبت بوده و هیات مدیره انتخاب درستی درباره مدیرعامل داشتند.

این آهنگساز افزود: از آنجا که از نزدیک با آقای نوربخش آشنا هستم؛ مطمئنم دیگر علاقه‌ای به مدیرعاملی نداشت و هیات مدیره به او این سمت را تکلیف کرده است.

پیرنیاکان درباره راهکارهای خانه موسیقی برای برگزاری کنسرت‌ها گفت: خانه موسیقی دربرابر تمامی اتفاقاتی که برای اهالی موسیقی افتاده؛ موضع‌گیری کرده و این وظیفه صنفی خانه موسیقی است. ما نیز راهکاری ارائه کرده بودیم و مدیرکل دفتر موسیقی اعلام کرد براساس آن اعلام کرد در ده روز اول ماه محرم و ده روز آخر ماه صفر کنسرت برگزار نمی‌شود و در غیر از این ایام در هر شهری در ایران کنسرت برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: آنچه که امروز از سوی دفتر خانه موسیقی اعلام می‌شود براساس مساعی و تلاش‌‌های خانه موسیقی است چراکه هیچ قانونی در اختیار ما نیست و خانه موسیقی تنها می‌تواند در برخورد با اتفاقات اعتراض کند یا نظر و مشاوره ارائه دهد.

این آهنگساز درباره استعفای علی جنتی وزیر ارشاد گفت: معتقدم عملکرد آقای جنتی در این سه سال بسیار مناسب بوده و روند مثبتی داشته اما در دو  مورد اخیر برگزاری کنسرت در شهرهای مشهد و قم نباید کوتاه می‌آمد چراکه این حق شخصی آقای جنتی نبود بلکه حق‌الناس بود.

پیرنیاکان گفت: ایرادی که به آقای جنتی گرفته می‌شود این است که در مقابل حق‌الناس کوتاه می‌آید.

کد خبر : ۴۲۰۷۱۵