خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نوربخش: با اصرار هیات‌مدیره؛ مدیرعاملی را پذیرفتم

نوربخش با بیان اینکه بعد از این چند سال تمایلی برای مدیرعاملی نداشتم، تصریح کرد: به هیات مدیره خانه موسیقی اعلام کرده بودم دیگر توان کار اجرایی ندارم اما درنهایت هیات مدیره در مقایسه با افرادی که تا امروز پیشنهاد شده بودند بازهم بنده را انتخاب کردند و با اصرار از من خواستند این سمت را بپذیرم که البته جای تقدیر و تشکر از اعضای هیات مدیره را نیز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه هیات مدیره خانه موسیقی یکشنبه ۲۵ مهرماه با حضور داود گنجه‌ای، سیدمحمد میرزمانی (رئیس هیات مدیره)، تقی ضرابی، هنگامه اخوان، مسعود شعاری، حمیدرضا نوربخش از اعضای هیات مدیره، آذر هاشمی (بازرس) و حمیدرضا عاطفی (مدیراجرایی خانه) در ساختمان فاطمی برگزار شد و پس از بررسی برخی موارد درباره مدیرعامل جدید خانه موسیقی بحث و تبادل نظر شد که در نهایت حمیدرضا نوربخش بار دیگر برای تصدی‌گری این سمت از هیات مدیره خانه موسیقی انتخاب شد.

اگرچه حمیدرضا نوربخش با رای قاطبه هیات مدیره خانه موسیقی انتخاب شد اما خود تمایلی به این انتخاب نداشت با او درباره این انتخاب گفت‌وگو کردیم.

نوربخش با بیان اینکه ساز و کار تشکیلاتی خانه موسیقی از پایین به بالاست، اظهارکرد: در حقیقت از ابتدا در همه کانون‌ها افراد نمایندگانی را انتخاب می‌کنند و این نمایندگان هیات مدیره اصلی را تشکیل می‌دهند که منتخب همه اعضای خانواده موسیقی است. هیات مدیره خانه موسیقی که برآمده از رای قاطبه اهالی موسیقی هستند نیز مدیرعامل را انتخاب می‌کنند.

او درباره افرادی که به عملکرد مدیرعامل خانه موسیقی انتقاد دارند و جز مخالفان یا به گفته خودش؛ منتقدان؛ وی هستند، گفت: طبیعتا در هر سازوکاری یکسری افراد هستند که به عملکردها نقد دارند اما نمی‌توان اسم آن‌ها را مخالف گذاشت و معتقدم نمی‌توان این‌ نقدها را دلیلی بر مخالفت‌های بنیادین دانست.

مدیرعامل خانه موسیقی گفت: افرادی که نقد دارند نیز افکار و آرایشان را در عرصه انتخابات عرضه می‌کنند و رای‌گیری می‌شود و طبیعی است که افرادی انتخاب می‌شوند که آرای بیشتری دارند البته می‌توان به عملکرد همه افراد نقد داشت.

نوربخش با بیان اینکه بعد از این چند سال تمایلی برای مدیرعاملی نداشتم، تصریح کرد: به هیات مدیره خانه موسیقی اعلام کرده بودم که دیگر توان کار اجرایی ندارم و سه ماه نیز از هیات مدیره برای بررسی بیشتر فرصت گرفتم اما درنهایت در جلسه آخر هیات مدیره در مقایسه با افرادی که تا امروز پیشنهاد شده بودند برای این سمت باز هم بنده را انتخاب کردند و با اصرار از من خواستند تا این سمت را بپذیرم که البته جای تقدیر و تشکر از اعضای هیات مدیره را نیز دارد.

او درباره رقیبانش در این انتخابات گفت: نظر هیات مدیره این است که اسامی این افراد مطرح نشود در هر صورت وقتی اعلام می‌شود افرادی نتوانستند اعتماد هیات مدیره را در مسائل اجرایی کسب کنند طبیعتا شاید درست نباشد اسامی‌ آن‌ها اعلام شود و این جزئی از حقوق افراد است.

مدیرعامل خانه موسیقی ادامه داد: در این سه ماه افرادی بودند که به هیات مدیره چه به‌طور مستقیم و چه از طریق واسطه‌هایی معرفی می‌شدند که سوابق اجرایی نیز در مراکز فرهنگی و هنری داشتند اما درنهایت هیات مدیره تصمیم گرفت تا دوباره بنده انتخاب شوم.

نوربخش درباره برنامه‌های خانه موسیقی در دوره جدید مدیریتش توضیح داد: طبیعتا هیات مدیره برنامه‌هایی دارد و با وجود افرادی که به تازگی وارد هیات مدیره شده‌اند قطعا برنامه‌های جدیدی ارائه خواهند داد ما نیز سعی می‌کنیم براساس آن عمل کنیم البته برنامه‌های اجرایی نیز دارم تا بوسیله آن‌ها چالش‌های جامعه موسیقی نیز کمتر شود.

کد خبر : ۴۲۰۱۸۱