خبرگزاری کار ایران

«نفس» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم از «آسیا پاسفیک» شد

فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار نامزد بهترین فیلم از دهمین دوره جایزه سینمایی «آسیا پاسفیک» شد.

به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار نامزد بهترین فیلم کودک و نوجوان از دهمین دوره جایزه سینمایی «آسیا پاسفیک» شد.

هیات داوران دهمین جایزه سینمایی «آسیا پاسفیک» نامزدهای سه بخش بهترین فیلم کودک و نوجوان، مستند و انیمیشن این جایزه سینمایی را معرفی کردند و فیلم «نفس» تازه‌ترین اثر سینمایی نرگس آبیار یکی از پنج نامزد اینجایزه در بخش بهترین فیلم کودک و نوجوان شده است.

دهمین جایزه سینمایی «آسیا پاسفیک» روز ۴ آذرماه در شهر بریسان در کشور استرالیا برگزار می‌شود.

 فیلم «نفس» در این دوره از جایزه سینمایی «آسیا پاسفیک» با دو فیلم از کشور هند با نام‌های «تله» و «جستجو» و یک فیلم به نام «گرگ و می‌ش» ساخته شهربانو سادات کارگردان افغانستانی که متولد ایران است و یک اثر از کره جنوبی با عنوان «دنیای ما» در رقابت می‌کند.

نرگس آبیار پیش از این با فیلم «شیار ۱۴۳» در جایزه سینمایی «آسیا پاسفیک» شرکت کرده بود و که این حضور جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای فیلمش به ارمغان آورد.

هیات داوری دهمین جایزه سینمایی «آسیا پاسفیک» به ریاست کریس فوجی وارا، مدیر پیشین جشنواره فیلم ادینبورگ برگزار می‌شود و نیرا بنگال از کشور هند و کریستف شاب از کشور سوییس از داورانی هستند که قضاوت این فیلم‌ها را به عهده دارند.

عرضه و پخش بین‌المللی فیلم «نفس» به عهده محمد اطبایی (شرکت بین‌المللی مستقل‌های ایران) است.

فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار ساخته شده و شرکت نورتابان، محمدحسین قاسمی و ابوذر محمدی تهیه‌کنندگان این اثر سینمایی هستند. این فیلم به زودی در سراسر ایران اکران خواهد شد.

کد خبر : ۴۲۰۰۶۲