خبرگزاری کار ایران

۳ پیام تسلیت برای درگذشت سعید کشن فلاح

مرکز تئا‌تر مولوی، انجمن تئا‌تر انقلاب و دفاع مقدس و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در سه پیام جداگانه، با ارسال پیامی، درگذشت سعید کشن فلاح را تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، سعید کشن‌فلاح، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئا‌تر روز گذشته (۲۴ مهر) روز گذشته به دلیل ایست قلبی درگذشت.

در پیام تسلیت مرکز تئا‌تر مولوی آمده است:

 «ضایعهٔ عظیمی تئا‌تر دانشگاهی کشور را مبهوت اندوه کرد

هنرمندی فقید و استادی گرانقدر از میان اهالی تئا‌تر به دیار باقی شتافت که اثرات متعدد تلاشهای علمی و عملی ایشان بدون شک سهم بسیاری در تعالی جریان تئا‌تر دانشگاهی کشور داشته است.

استاد فرزانه و عالم، دکتر سعید کشن فلاح از مدیران سابق مرکز تئا‌تر مولوی در حوزه‌های متعدد نظری و مدیریتی و هنری، با تربیت و هدایت شاگردانی بسیار، نقش پررنگی در تاریخ معاصر هنرهای نمایشی کشور داشته و خواهد داشت. سال‌ها فعالیت آموزشی در دانشگاههای مختلف و حضور مستمر در کنار دانشجویان در بسیاری از فعالیت‌های هنری و علمی از ویژگی‌های برجسته این استاد فقید بود.

تئا‌تر مولوی؛ مرکز تئا‌تر دانشگاهی کشور، درگذشت این استاد گرانقدر را به خانوادهٔ محترم و همهٔ اهالی تئا‌تر، سینما و خصوصا دانشگاهیان تسلیت عرض می‌نماید و امید آن است تا یاد ایشان همواره در تئا‌تر دانشگاهی ایران مانا و جاوید باشد.

روحش شاد و یادش گرامی»

پیام تسلیت انجمن تئا‌تر انقلاب و دفاع مقدس

انجمن تئا‌تر انقلاب و دفاع مقدس نیز در پیامی درگذشت سعید کشن‌فلاح را تسلیت گفت:

ضایعه فقدان هنرمند متعهد و بسیجی، «استاد سعید کشن فلاح» درایام سوکواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) موجبات تاسف و تالم عمیق خانواده بزرگ تئا‌تر کشور را فراهم آورد.

 بی‌شک یاد و خاطره آن هنرمند برجسته انقلابی که عمر گران بهای خویش را صرف تربیت و هدایت خیل عظیمی از دانش آموختگان، مدیران و فعالان فرهنگی حوزه هنرهای نمایشی کشور نموده بود، و در عرصه‌های مدیریتی همچون شورای سیاست گذاری تئا‌تر مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس)، جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر، حوزه هنر و اندیشه اسلامی، تئا‌تر دانشگاهی و همچنین خلق آثار ماندگار نمایشی خوش درخشیده بود در اذهان علاقمندان، مخاطبان و اهالی تئا‌تر جاوید و مانا خواهد بود.

انجمن تئا‌تر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت به نمایندگی خیل کثیری از هنرمندان عرصه تئا‌تر مقاومت کشور درگذشت این پرچم دار هنر ارزشی و انقلابی را به خانواده محترم آن فقید سعید و جامعه هنری کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عزیز علو درجات و برای بازماندگان آن مرحوم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماید.

پیام تسلیت انجمن هنرهای نمایشی ایران

در پیام ارمغان بهداروند، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران آمده است:

 «استاد سعید کشن فلاح فروتنانه بدرود گفت و حالا با شنیدن نام او هم خواهیم گفت غایب! سرو بلند بالایی که قد کشیدن را به شاگردان خویش آموخت. حضورش غنیمت بود و اکنون که پیراهن درد را از تن برکشیده است آرزوی آن داریم که خورشید نام و مرتبش بر صحنهٔ جاودانگی تابان بماند. رفیقی دیگر از تئا‌تر دریغ شد. به نام و یاد او، همت خویش را در این هنر کهن، خیرات کنیم و ترجمه بودن او باشیم.

ارمغان بهداروند

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران»

کد خبر : ۴۱۹۴۹۷