خبرگزاری کار ایران

«معمای شاه» از شنبه دوباره پخش می‌شود

مجموعه تلویزیونی و تاریخی «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی، از شنبه ۲۴ مرداد مجددا از قسمت اول، پخش خواهد شد.

به گزارش ایلنا، به گفته مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، «معمای شاه» در ۷۵ قسمت تولید شده و ۴۱ قسمت آن تاکنون پخش شده است و یک سوم آن باقی مانده و ما برای اینکه سریال از بینندگان بیشتری برخوردار شود و هفتگی بودن سریال باعث نشود که ما ریزش مخاطب داشته باشیم، تصمیم گرفتیم که از ۱۳ محرم دوباره و از ابتدا این سریال را از شبکه یک پخش کنیم.

علی لدنی تهیه‌کننده این مجموعه تاریخی نیز گفت: از آنجا که عده‌ای از هموطنان تا اینجای سریال را دنبال نکرده بودند، از ۲۴مهر پخش سریال «معمای شاه» از قسمت اول آغاز می‌شود و قسمت‌های پایانی آنکه مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی است مصادف می‌شود با دهه فجر و سریال تمام خواهد شد.

لدنی تاکید کرد: قرار است این سریال از ۱۳ محرم هر شب پخش شود و مخاطبان این سریال می‌توانند پنج روز درهفته (به جز پنجشنبه‌‌ها و جمعه‌ها) ساعت ۱۵. ۲۲ شاهد پخش این سریال باشند.

او با اشاره به اینکه سه درصد از مراحل تصویربرداری باقی مانده است، تصریح کرد: تصویربرداری قسمت‌های مربوط به سال‌هایی که مربوط نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی می‌شود، باقی مانده است که در لوکیشن‌های مدرسه علوی، زندان قصر و حسینیه ارشاد تصویربردای خواهد شد.

تهیه‌کننده «معمای شاه» عنوان کرد: ۴۱ قسمت از این سریال تاکنون از شبکه یک سیما پخش شده و ۱۴ قسمت هم به طور کامل تدوین شده و در مجموع ۵۵ قسمت از این مجموعه آماه پخش است.

مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران همزمان با دوران پهلوی دوم را روایت می‌کند.

کد خبر : ۴۱۸۴۵۷