خبرگزاری کار ایران

چکناواریان براساس یک نمایشنامه؛ اپرا می‌سازد

لوریس چکناواریان پس از تماشای نمایش «قدم زدن با اسب»، به تحسین آن پرداخت و گفت قصد دارد که براساس این نمایش عاشقانه یک اپرا بنویسد.

به گزارش ایلنا، نمایش «قدم زدن با اسب» به نویسندگی و کارگردانی مسعود شامحمدی در یکی از اجراهای خود میزبان لوریس چکناواریان هنرمند عرصه موسیقی ایران بود و نمایش به این هنرمند تقدیم شدند. 

این آهنگساز و رهبر ارکستر پس از تماشای نمایش «قدم زدن با اسب» که این روز‌ها در تئا‌تر «ارغنون» روی صحنه می‌رود، ‌گفت: «قدم زدن با اسب» نمایشی ظریف و عاشقانه است و امشب بعد از دیدن این نمایش به ذهنم رسید که بر اساس آن یک اپرا اجرا کنم. 

این هنرمند بعد از تماشای نمایش «قدم زدن با اسب» پیشنهاد نوشتن اپرایی بر اساس این نمایشنامه را مطرح کرد و گفت: نمی‌توانم زمان خاصی را برای نوشتن این اپرا تعیین کنم اما به محض رسیدن نسخه اصلی نمایشنامه نوشتن اپرا بر اساس آن را آغاز خوام کرد. 

وی در پاایان افزود: اهل هنر یک خانواده هستند و نمی‌توانیم خودمان را محصور کنیم. هر هنرمندی بایدکنسرت برود، سینما برود، تئا‌تر ببیند، کتاب بخواند. تمام این‌ها در رشد یک هنرمند موثر است. به تئا‌تر ایران افتخار می‌کنم. هنرپیشه‌ها وکارگردان‌های خوبی داریم و می‌بینم که چقدر برای این هنر فداکاری می‌کنند تا تئا‌تر را زنده نگه دارند. من هم هر کاری از دستم بر بیاید برای کمک به تئا‌تر انجام می‌دهم. 

قدم زدن با اسب» نخستین تجربهٔ مسعود شاه‌محمدی کارگردان سینما و تلویزیون در حوزهٔ تئا‌تر است که از ۲۶ شهریورماه ساعت ۲۱ در سالن ارغنون به صحنه می‌رود. 

علی عسکری و پریا وزیری در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند. داستان نمایش در باره زن ومرد چریکی است که در سال ۵۴ در یک خانه تیمی به صورت چشم بسته زندگی می‌کنند. آن دو به وسیله رفقای سازمان دستگیر وزندانی شده و منتظر محاکمه هستند. جرم آن‌ها این است: خیانت به خلق و رفتارهای سخیف به خاطر ابراز عشق.

کد خبر : ۴۱۷۸۷۷