خبرگزاری کار ایران

۲۰ تصویرساز با موضوع عاشورا به نمایش در می‌آید

نمایشگاه آثار تصویرسازی‌شده توسط ۲۰ هنرمند با موضوع عاشورا افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه شامل ۲۰ اثر از ۲۰ هنرمند تصویرگر فعال و شناخته‌شده است و تمام آثار در کارگاه یک روزه تصویرسازی عاشورا که در نگارخانه «لاله» برگزار شد، شکل یافته‌اند و قرار است با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان از آثار رونمایی شود.

این رویداد که با هدف توجه به حماسه عاشورا از منظر هنر تصویرگری برنامه‌ریزی شده است، به وقایع‌نگاری عاشورا می‌پردازد.

آثار ارائه‌شده، فارغ از متن و به‌صورت تصویرسازی مستقل خلق شده‌اند. برخی هنرمندان با الهام گرفتن از تصاویر عامیانه، نگارگری و چاپ سنگی، جامه نوینی بر پیکره‌ی سنت تصویرسازی عاشورایی پیشینیان پوشانده‌اند و برخی نیز با رویکردهای معاصر و جدید، تصاویر خود را خلق کرده‌اند. با این حال، آنچه نقطه‌ی اشتراک میان این تصاویر به‌شمار می‌آید، روایتی خلاقانه و بدیع از نبرد خیر و شر است.

اکبر نیکان‌پور، عطیه مرکزی، کمال طباطبایی، کیوان عسگری، پژمان رحیمی‌زاده، کیانوش غریب‌پور، نگین احتسابیان، راهله برخورداری، علی بوذری، ماهنی تذهیبی، هدا حدادی، سحر حق‌گو، مهکامه شعبانی، امیر شعبانی‌پور، نوشین صفاخو، حسام‌الدین طباطبایی، حسن عامه‌کن، علی‌رضا گلدوزیان، مانلی منوچهری و رضا مکتبی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

آیین گشایش نمایشگاه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در نگارخانه «لاله» به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله برگزار خواهد شد و برای بازدید تا چهارم آبان از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ به استثنای ایام تعطیل ادامه خواهد داشت.

کد خبر : ۴۱۶۶۶۱