خبرگزاری کار ایران

همزمان با سفر هیات عالى رتبه تجارى آلمان به ایران امضا شد؛

قرارداد تکنولوژی نشر دیجیتال با سازنده دومین پلتفرم موفق نشر الکترونیک در جهان

براى نخستین بار قرارداد ورود تکنولوژى نشر دیجیتال و تولید کتاب‌هاى الکترونیکى بین انتشارات ایران فردا و شرکت آلمانی اَکسسیو امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با سفر هیات عالى رتبه تجارى آلمان به ایران، درحضور معاونان وزیر اقتصاد و انرژی آلمان و ایران، براى نخستین بار قرارداد ورود تکنولوژى نشر دیجیتال و تولید کتاب‌هاى الکترونیکى بین انتشارات ایران فردا و شرکت آلمانی اَکسسیو - سازنده دومین پلتفرم موفق نشر الکترونیک در جهان - امضا شد.

متن یادداشت انتشارات ایران فردا درباره امضا قرارداد ورود تکنولوژى نشر دیجیتال و تولید کتاب‌هاى الکترونیکى بین این انتشارات و شرکت آلمانی اَکسسیو بدین شرح است:

نشر دیجیتال و کتاب الکترونیک، گرچه در میان ما، هنوز واژگان کمتر شناخته شده‌ای هستند، اما در جهان امروز نقش بسیار بزرگ و کلیدی را در نشر و ارایهٔ محتوا بازی می‌کنند. از حدود دوسال پیش، در برخی از بزرگ‌ترین بازارهای بین‌المللی کتاب، فروش کتاب‌های الکترونیک از کتاب‌های سنتی پیشی گرفت و عصری نو در تاریخ نشر آغاز گردید.

اگرچه ما ایرانیان به گواهی آمارهای جهانی، از دیجیتالی‌ترین مردم جهان هستیم و ساعات بسیاری از زندگی روزانه خود را با وب‌گردی و تلگرام‌گردی سپری می‌کنیم، دوری غم‌بار ما از کتاب و کتاب‌خوانی، فاصله مضاعفی را میان ما و صنعت نشر دیجیتال به وجود آورده است.

جامعه‌ی ما، که سرانه زمان کتاب‌خوانی آن، با کمال ناباوری کمتر از چند دقیقه در روز برآورد می‌شود، بی‌هیچ گمان در مقولات مهم‌تر مرتبط با مطالعه، از جمله شناخت خود و فرا‌تر از آن، تولید محتوا، که پیش نیاز تداوم فرهنگ و تمدن هر جامعه‌ای است، دچار مشکلات اساسی و آسیب‌های جبران ناپذیر خواهد شد. کپی‌های غیرقانونی، روش ناعادلانه توزیع کتاب، عدم برگشت سرمایه ناشران و از همه مهم‌تر، بی‌علاقگی نویسندگان و فرهیختگان به تولید اثر، علت‌ها و معلول‌های در هم تنیده این کلاف آشفته‌اند.

با در نظر آوردن چنین شرایطی، شاید هرگونه سرمایه‌گذاری و تلاش در این زمینه، از دیدگاه منطق و علم اقتصاد کاری دشوار و پرخطر به نظر بیاید. اما این وظیفه‌ای است که جامعه فرهیختگان و ناشران ایران، در طول تاریخ نشر این مرز و بوم، همواره با کمترین چشم‌داشت در اجرای آن کوشیده است. عناوین بسیار ارزشمند کتابخانه ایرانی، خود بالا‌ترین گواه این تلاش بی‌مدعاست.

انتشارات ایران فردا، به عنوان عضو کوچکی از این جامعه شریف، قدم در ادامه این راه خطیر نهاده است و با همکاری شرکت اَکسسیو آلمان، به عنوان سازنده و مجری دومین پلتفرم موفق جهان در زمینه کتابهای الکترونیکی، ورود این تکنولوژی و روش نوین مطالعه، که تضمین کننده حقوق همه فعالان و مخاطبان عرصه نشر خواهد بود را به ایران آغاز نموده است.

امید است که با همدلی و همکاری همه ناشران، نویسندگان و بزرگان فرهنگ و هنر کشور، این رویداد طلیعه‌ای باشد در راه تعالی و پیشرفت فرهنگ و هنر ایران زمین.

image1

کد خبر : ۴۱۶۵۶۶