خبرگزاری کار ایران

«تروما» پرفروش‌ترین کتاب دهه اول مهرماه

«تروما: نگاهی نقادانه به تحولات فرهنگی-سیاسی ۱۳۹۴ - ۱۳۸۸ از منظر سینمای اصغر فرهادی» پرفروش‌ترین کتاب علوم انسانی در مهر ماه شد.

به گزارش ایلنا، این کتاب که به همت نشر ثالت در شمارگان بیش از۲ هزار نسخه به چاپ رسیده است، سه فیلم «جدایی نادر از سیمین»، «درباه الی» و «گذشته» را براساس تحولات سیاسی و فرهنگی و وقایع انتخابات سال ۸۸ مورد بررسی قرار داده است.

در حقیقت نویسندگان کتاب تروما، مناظرات ریاست جمهوری دهم و پیامدهای انتخابات در ایران را با نگاهی روانکاوانه مورد بررسی قرار داده‌اند.

فیلم گذشته نامزد نخل طلا جشنواره فیلم کن شد و برای نمایندگی سینمای ایران برای دریافت اسکار ۲۰۱۳ بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان برگزیده شد و جوایز متعددی همچون جایزه ویژهٔ هیات ملی بازبینی فیلم و جایزه کلیسای جهانی جشنوراه کن را دریافت کرد. فیلم دربارهٔ الی نیز پس از اکران و نمایش مورد ستایش منتقدان و مردم قرار گرفت و خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۰۹ به این فیلم اهدا شد. جدایی نادر از سیمین برندهٔ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان ۲۰۱۲ شد و در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران قرار دارد.

این فیلم‌ها که از سبک رئالیسم پیروی کرده و موج جدیدی را در سینمای ایران رقم زده در کتاب «تروما» در چارچوب تحلیل سینمای ایران مورد بررسی قرار گرفته و توانسته است کتابخوانان را به خود جلب کند.

کتاب «تروما‏‫: نگاهی نقادانه به تحولات فرهنگی-سیاسی ۱۳۹۴ – ۱۳۸۸» با قیمت ۱۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کد خبر : ۴۱۶۴۶۲