خبرگزاری کار ایران

وارطان ساهاکیان:

دولت باید حامی هنرمندان باشد

وارطان ساهاکیان درباره عملکرد وزارت بهداشت در رابطه با درمان محمدرضا شجریان گفت: در تمامی جوامع هنرمندان هویت یک ملت هستند و وظیفه دولت حمایت از هنرمندان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وارطان ساهاکیان در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم رونمایی از آلبوم «طریق عشق» با بیان اینکه شجریان شاگردان زیادی را تربیت کرده است؛ گفت: بیشتر خوانندگان ایرانی الگوی آوازی‌شان استاد شجریان است و این مراسم، اتفاق بسیار خوبی است که صورت گرفته که می‌توانند از این هنرمند و استاد بزرگ قدردانی کنند و این آثار باید بماند تا جوانانی که وارد این عرصه می‌شوند از آن الگو بگیرند.

 این موسیقی دان درباره روند درمان محمدرضا شجریان و عملکرد وزارت ارشاد در رابطه با درمان این هنرمند گفت: درتمامی جوامع دنیا پشتوانه یک هنرمند دولت است و این شامل تمامی هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری می‌شود چراکه هنرمندان هویت ملی یک کشور هستند.

 این هنرمند ادامه داد: هنرمندان جزو فرهنگ یک کشور هستند که باید حفظ شوند و یک ملت با هنرمندان آن کشور شناخته می‌شوند از همین رو باید هر کشوری از جمله کشور ما حامی هنرمندان خود باشد بخصوص اینکه این هنرمند فردی مانند محمدرضا شجریان باشد.

کد خبر : ۴۱۴۲۳۷