خبرگزاری کار ایران

در رونمایی از آلبوم محمدرضا شجریان رونمایی مطرح شد؛

پرستویی: نام شجریان بر تاریخ ایران طلاکوب شده/ همایون: پدرم مشغول فیزیوتراپی‌ست

مراسم رونمایی آلبوم "طریق عشق"با همکاری گروه عارف و با اشعاری از مولانا که در سال ۱۹۸۹ توسط محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان اجرا شده؛ در نشر ثالث برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در ابتدای مراسم رونمایی از آلبوم طریق عشق؛ مطلع آلبوم طریق عشق با صدای استاد شجریان پخش شد.

در ادامه پرویز پرستویی با بیان اینکه مجری نیست و مجری‌گری نمی‌داند، اظهار کرد: من سخنران نیستم و فنون سخنوری نیز نمی‌دانم بنابراین اگر اینجا آمده‌ام نه برای مجری‌گری و نه سخنرانی است.

او ادامه داد: من شاید به نمایندگی از جامعه هنری و شاید به عنوان بخشی از پیکر فرهنگ و هنر و شاید به افتخار دوستی و به رسم صدایی از حنجره ایران و به خاطر دل خودم آمده‌ام.

این هنرمند افزود: آمده‌ام تا از عشق بگویم و از طریق عشق بگویم.

او ادامه داد: عشق؛ مسلک آفریننده اثر و خسروی آواز این مرز و بوم و حاصل راز و نیاز و سیر و سلوک او در اشعار مولانا و حافظ در کنار پرویز مشکاتیان و گروا عارف است.

پرستویی با بیان اینکه آمده است تا تنها اندکی از درب این خمره افیون را بگشاید؛ گفت: آمده‌ام تا سرمست کنم عالم و آدم را به مستی از نوش شهد نوشینش.

او با تاکید بر اینکه تنها طریق عشق از طریق عشق است؛ گفت: قصه کیمیاگر را شنیده‌اید نابغه موسیقی سنتی با کیمیایش از دل سنتور و از درون روح زلالش و از عشق وجودی‌اش چگونگی بستری زرین برای جاری شدن صدای آسمانی شجریان ساخته است.

پرویز پرستویی با بیان اینکه به طریق عشق گوش بسپارید و تفاوت فلز و طلا را لمس کنید، گفت: قرار است از آلبومی رونمایی شود که هنوز منتشر نشده؛ پرفروش شده است. تلاش سودی ندارد این جنگ مغلوبه است. او مرد کارزار و میاندار سخت‌ترین جنگ‌هاست تا آنجا که پس می‌گیرد صدایش را از برخی، ولی نوای ربنایش را تقدیم تو می‌کند تا با آن افطار کنی تمام روزه‌هایت را و سپس لایه به لایه بر وجودت نفوذ می‌کند.

این هنرمند ادامه داد: او در هنگامه فرو ریختن استوار نگه‌ات می‌دارد تا با جرأت و شهامت امیداور باشی به فردایی روشن‌تر. شجریان گفتنی نیست. نام او طلاکوب شده در برگ عظیمی از ایران تا ابد. این مردم رنج‌دیده شهادت می‌دهند شایستگی‌ات را ای پرچمدار بقای موسیقی سنتی.

پرستویی خاطرنشان کرد: تو را شوالیه آواز، دردانه آواز سنتی، ادامه دهنده موسیقی سنتی و پرچمدار بقای موسیقی سنتی بخوانم! نه، نشد و نمی‌شود؛ ما رونمایی کردیم از طریق عشق ولی نشد از تو قدردانی کنیم چراکه گفتنی نیست و در ظرف هیچ واژه‌ای جای نمی‌گیرد و تنها همایون است که تربیت حنجره‌اش را در مکتب آموزگاری چون تو آموخته و لبخندی که چهره‌ات را روشن کرده در وجودم جاری می‌شود و خیره می‌مانم به برق چشمانت؛ قدردانی به چه کارت می‌آید مرد؛ تو جاودانه شده‌ای و شجریان هرگز تمام نمی‌شود.

در ادامه کلیپی از شکل‌گیری گروه عارف پخش شد.

همایون شجریان نیز در این نشست؛ با بیان اینکه در طول برنامه و در هنگام پخش تصاویر سعی کردم خودم را کنترل کنم، گفت: بروز ندادن احساساتم در اینجا بسیار سخت است اما برای آنکه بتوانم صحبت کنم خودم را کنترل کردم. اینجا جای پدر است و لازم بود که او در این گروه و برنامه اجرا کند.

او ادامه داد: متاسفانه به دلیل وضعیت نامطلوب جسمانی پدر، او نمی‌تواند از منزل خارج شود و در حال حاضر مشغول فیزیوتراپی است تا بتواند به زندگی روزمره برگردد.

شجریان خاطرنشان کرد: باید به نکته مهمی اشاره کنم. امروز و در گروه ما 2 نفر از نوازندگان گروه عارف ما را همراهی می‌کنند: بیژن کامکار و ارژنگ کامکار. امروز به یاد آن روزها می‌نوازند و گروه ما با حضور این 2 رنگ و بوی دیگری گرفت و من افتخار می‌کنم در خدمت‌شان هستم.

 مزدا انصاری، کیوان ساکت، صبا گلباز، احسان کرمی، مسعود فروتن، حمیدرضا نوربخش، لوریک چکناواریان، سیدعباس سجادی، لاله اسکندری، بهزاد خداویسی، امید روحانی، سهراب پورناظری، همایون شجریان، اردشیر کامکار، بیژن کامکار و ارژنگ کامکار و جمعی از هنرمندان و دوستداران محمدرضا شجریان در این مراسم حضور داشتند.

در انتهای مراسم نیز همایون شجریان به همراه سهراب پورناظری و گروهش یکی از قطعات آلبوم طریق عشق را اجرا کردند.

کد خبر : ۴۱۴۱۰۹