خبرگزاری کار ایران

وقتی اتوموبیل‌ها روی صحنه تالار وحدت آمدند؛

اجرای سفارشی ارکستر سمفونیک برای "رنو"/ استقرار خودرو روی صحنه وحدت؛ سالن را نابود می‌کند

پس از اجرای گروه‌های گمنام در تالار وحدت که قطعا دارای درجه یک هنری نبودند؛ این‌بار در اقدامی باور نکردنی ازسوی بنیاد رودکی؛ تالار وحدت میزبان خودرو‌های رنو شد و این خودرو روی صحنه تالار وحدت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شب گذشته شاید یکی از متفاوت‌ترین شب‌هایی بوده که تالار وحدت در طی دهه‌های اخیر به خودش دیده است. به‌نظر می‌رسد هر روز شانیت تالار وحدت پایین‌تر آمده و صدمه‌های جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شود.

مراسم رونمایی از خودروی رنو «تلیسمان» عصر روز گذشته (یکشنبه چهارم مهرماه) در تالار وحدت در حالی‌برگزار شد؛ که در اقدامی باور نکردنی خودرو‌های رنو روی صحنه تالار وحدت آمدند و ارکستر سمفونیک تهران که روزهای پس از استعفای علی رهبری را پشت سر می‌گذارد ؛ یک اجرای سفارشی به مناسبت رونمایی از این خودرو داشت.

در اجرای شب گذشته ارکستر سمفونیک؛ رهبری برعهده شهرداد روحانی بود. او ازجمله رهبران ارکستر است که سال‌ها در تالار وحدت؛ رهبری ارکستر‌ها و گروه‌های مختلفی را برعهده داشته است.

BbK9XxH84k7f

رامین صدیقی (مدیر نشر هرمس) که سال‌هاست کنسرت‌های متعددی را در تالار وحدت برگزار کرده؛ در واکنش به این اتفاق می‌گوید: سال‌ پیش در همین روزها کنسرت کوارتت انور براهم را در تالار وحدت روی صحنه بردند. بعد از آن من با خودم عهد کردم تا دیگر کنسرتی در تالار وحدت برگزار نکنم و این تصمیم به شرایط سالن ارتباط داشت اما هیچوقت تصور نمی‌کردم به زودی باید عهد کنم که حتی دیگر پایم را آنجا نگذارم.

او ادامه می‌دهد: امروز پنج مهر. آیین معرفی آلبومی از دو ابر مرد موسیقی کشورمان (پرویز مشکاتیان و محمدرضا شجریان) در تالار وحدت بود و علی‌رغم میلم، دوست نداشتم وارد سالنی شوم که به جای بزرگان موسیقی و سازهای مقدس‌شان؛ یک دستگاه خودرو را روی سن بردند و نوبر کردند. من فعلا از تالار وحدت خداحافظی می‌کنم.

234234

مدیر نشر هرمس همچنین توضیح می‌دهد: لایه‌های متحرک صحنه تالار وحدت که با ریل یا بالابر قابل جابجایی هستند برای تحمل وزن مشخصی طراحی شده‌اند. در رویدادهای هنری، بار مرده در کل مساحت صحنه پخش است و فشار وزن بر هر محل عموما کمتر 100 یا 200 کیلوگرم است. شاید سنگین‌ترین حجم متمرکز روی صحنه به محل استقرار پیانو داشته باشد که قطعا کمتر از 400 کیلوگرم است.

 وی اضافه کرد: اما استقرار یک ماشین با بیش از 1 تن وزن و تمرکز کل این وزن بر مساحتی محدود، اگر هم موجب تخریب آنی نشود اما یقینا به کاهش استقامت و استهلاک شدید تجهیزات نگهدارنده صحنه منجر خواهد شد. اتصالات، صفحات صحنه و ریل‌ها با تکرار چنین فشارهایی قطعا از بین خواهند رفت.

کد خبر : ۴۱۴۰۸۴