خبرگزاری کار ایران

مدیر خانه‌ شعر برلین از شعر معاصر و رسانه‌های جدید می‌گوید

نشست «شعر معاصر و رسانه‌های جدید» روز دوشنبه ۵ مهر با حضور توماس وولفارت مدیر خانه شعر برلین، در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

 گزارش ایلنا، توماس وولفارت، مدیر خانه‌ شعر برلین، در روز دوشنبه پنج مهر ساعت ۱۶:۳۰ در نشست ویژه‌ شهر کتاب حضور می‌یابد و درباره‌ی «شعر معاصر و رسانه‌های جدید» سخن می‌گوید.

توماس وولفارت در سال ۱۹۵۶ در آیزناخ متولد شد و در هاله، ادبیات آلمانی و موسیقی خواند. تا سال ۱۹۸۸ همکار علمی آکادمی علوم برلین شرقی بود و بعد همکار همین آکادمی در برلین غربی شد. وولفارت در سال ۱۹۹۱ کارگاه ادبیات برلین را تاسیس کرد که در سال ۲۰۱۶ به خانه‌ی شعر تغییر نام یافت. او از همان سال تاسیس کارگاه ادبیات برلین تا امروز که خانه‌ی شعر برلین است، ریاست آن را بر عهده داشته است. او رئیس و موسس لیتراتور اکسپرس اروپا و موسس جشنواره‌ی شعر برلین در سال ۲۰۰۰ است که هنوز بعد از شانزده سال به همت او برگزار می‌شود.

وولفارت همچنین جشنواره‌ی فیلم‌های کوتاه درباره‌ی شعر را بنیان نهاده است. او از اعضای جنبش جهانی شعر است و تاکنون بانی ترجمه و معرفی ده‌ها شاعر از سراسر جهان به زبان آلمانی بوده است. جستارهای او در زمینه‌ی آثار گئورگ بوشنر، کریستا وولف، تئاتر و موضوعات سیاسی ـ فرهنگی و شعر معاصر جهان انتشار یافته است. وولفارت، سایت شعر جهان را در خانه‌ی شعر برلین بنیان گذاشته که یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های شعر در جهان است و تا کنون ده‌ها هزار شعر از شاعران جهان و از جمله شاعران ایران با صدای شاعران به زبان اصلی و با برگردان آن به زبان آلمانی در سایت قرار گرفته است.

توماس وولفارت در نشست ویژه‌‌ی شهر کتاب درباره‌ی شعر معاصر آلمانی زبان و گرایش آن، شعر جهان و همچنین شعر معاصر و رویکردهای تازه‌ در رسانه‌های جدید و علی عبداللهی درباره‌ی گرایش‌های عمده‌ در شعر معاصر آلمانی زبان سخن می‌گویند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

کد خبر : ۴۱۲۵۳۶