خبرگزاری کار ایران

«طریق عشق» سرانجام مجوز گرفت؛

پیش‌فروش اثر مشترک محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان آغاز شد

آلبوم موسیقی «طریق عشق» حاصلِ همکاری محمدرضا شجریان و زنده‌یاد پرویز مشکاتیان به زودی منتشر خواهد شد، این در حالیست که سایت «بیپ تونز»، پیش از انتشار رسمی این اثر -در هفته نخست مهر- پیش‌فروش آن را آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا؛ آلبوم «طریق عشق» حاصل همکاری محمدرضا شجریان، پرویز مشکاتیان و گروه موسیقی «عارف» است که شامل 10 قطعه ساخته شده بر سروده‌هایی از «حافظ»، «مولانا» و «پرویز مشکاتیان» است که دارای قطعات «پیش درآمد فشاری»، «تکنوازی سنتور»، «سنتور و آواز»، «چهار مضراب، دل انگیز»، «تار و آواز»، «تصنیف دل مجنون»، «نی و آواز»، «کمانچه و آواز»، «تصنیف ساقی» و «تصنیف جان جهان» است.

این مجموعه در سال 1367 طی کنسرتی در اروپا به اجرا درآمده و نسخه استودیویی آن پس از سال‌ها مجوز نشر گرفته است.

«حسین عمومی» آوازشناس و ردیف‌شناس برجسته ایرانی در مورد آوازخوانی گفته است: آوازخوان ایرانی باید چهار ویژگی اساسی داشته باشد، اول صدای زیبا و شش دانگ و آموزش دیده، دوم دانش آوازی و ردیف خوانی، سوم آشنایی کامل به ادبیات به خصوص شعر دیروز و امروز ایران و چهارم ادای درست و معنی‌دار کلماتی که به آواز می‌خواند، در تاریخ معاصر ایران، این چهار ویژگی در هیچ خواننده‌ای بارزتر از محمدرضا شجریان حضور ندارند.

پخش رسمی آلبوم «طریق عشق» از روز دوشنبه (پنجم مهرماه سال جاری) آغاز می‌شود، اما علاقمندان می‌توانند از هم اکنون نیز جهت پیش خرید این اثر به سایت بیپ‌تونز www.beeptunes.com مراجعه نمایند.

کد خبر : ۴۱۲۵۰۷