خبرگزاری کار ایران

پیام محمود صلاحی به جشنواره تئاتر شهر:

هنر سهم اصلی در افزایش نشاط و امید و تکریم زندگی دارد

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران پیامی را برای پنجمین جشنواره تئاترشهر منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، در این پیام آمده است:

تئاتر به عنوان یکی از هنرهای هفت‌گانه که سرچشمه آن به آیین‌‏ها و مراسم مذهبی و اجتماعی بازمی‌گردد برای رسیدن به رویا و آمال بشری شکل گرفته است. این هنر شریف و جامع رسالت خود را در ترکیب احساس و ادراک ممکن ساخته است و بر ماست که این حقیقت فاخر را به عنوان هدیه خداوند، با احساس تعهد و هنر دینی در راه اعتلای افکار بشر ترویج دهیم.

از پایدارترین فرایندهای جوامع انسانی و زندگی شهروندی توجه به جنبه‌های مختلف جسم و روح بشر است که زندگی شهری را با وجود ازدحام جمعیت و مشکلات خاص آن در شرایط زیست‏محیطی، بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی و روان‌شناختی معنا می‏‌بخشد. در زندگی شهری ضرورت دارد تا در کنار مشکلات شهرنشینی به روح و روان شهروندان بیش از هر امری توجه شود. برای برقراری رابطه معقول بین محیط طبیعی و فیزیکی با وضعیت اجتماعی و فرهنگی، هنر به عنوان یک امر مهم و خلاقانه سهم اصلی را در افزایش نشاط و امید و تکریم زندگی دارد.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر با شعار«تهران تکریم زندگی» گام بلندی برای ساختن یک آرمانشهر اسلامی و ایرانی برداشته که با تلاش هنرمندان خلاق و جوان به بار نشسته است. به مصداق آیه شریفه «الَّذِی أَحْسَنَ کُلَّ شَیْءٍ خَلَقَهُ» که همه هستی را خداوند با جلوه زیبا خلق کرد، امید است تلاش مستمر و جدی همه شما هنرمندان برای تکریم زندگی و سربلندی شهروندان کلانشهر تهران، مایه فخر و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی شود.

محمود صلاحی

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران

کد خبر : ۴۱۱۸۷۸