خبرگزاری کار ایران

آغاز نگارش پیش‌نویس طرح توجیهی معاونت فرهنگی برای استفاده صنعت چاپ از بسته‌های حمایتی وزارت صنعت

آقای جنتی قول دادند مسئله را با آقای نعمت‌زاده درمیان بگذارند و موافقت این وزارتخانه را برای استفاده صنعت چاپ به صورت رقمی یا تعدادی کسب کنند.

غلامرضا شجاع (رئیس شرکت تعاونی لیتوگرافان) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره نتایج حاصله از نامه درخواست 16 اتحادیه چاپ سراسر کشور برای استفاده از بسته‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه تاکنون این نامه که از سوی 16 اتحادیه چاپ سراسر کشور خطاب به مقام عالی وزارت، آقای جنتی نوشته شده پاسخ مکتوبی نداشته است. اما در گفت‌و‌گویی حضوری که شخصا با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم و درباره این موضوع نیز صحبت شد؛ آقای جنتی قول دادند مسئله را با آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درمیان بگذارند و موافقت این وزارتخانه را برای استفاده صنعت چاپ حالا یا به‌صورت رقمی یا تعدادی (مثلا بخشی از 7500 واحد صنایع کوچک) کسب کنند.

شجاع افزود: رونوشت نامه نیز به مسئولان مربوطه در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد ارسال شده تا آن‌ها طرحی توجیهی برای ارائه به وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده کنند. علاوه بر این مدیرکل اداره ارشاد استان تهران آقای ضرغامی نیز پیگیری مستقیمی نسبت به این درخواست داشته‌اند و گویا حتی وزیر جلسه‌ای نیز با مدیرکل مربوطه در وزارت صنعت داشته‌اند.

رئیس شرکت تعاونی لیتوگرافان سپس با اشاره به موارد مشابه استفاده بخش کشاورزی از بسته‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: هیچ مانع حقوقی و قانونی برای استفاده صنعت چاپ از بسته‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد و اصولا اهدای تسهیلاتی از این دست به سایر حوزه‌ها مسبوق به سابقه است. به عنوان مثال مشابه همین درخواست از سوی وزارت جهاد کشاورزی مطرح شد که مورد موافقت قرار گرفته و نهایی شده است. درواقع براساس تفاهم‌نامه میان دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت کارگاه‌های بخش کشاورزی که پروانه فعالیت از این وزارتخانه دارند؛ می‌توانند به عنوان صنایع کوچک مبلغی از این بسته‌های حمایتی را دریافت کنند. سایر نهادها نیز توافقی مشابه شکل داده‌اند و امیدواریم مسئولان وزارت ارشاد نیز به قول شفاهی خود عمل کنند و چنین شرایطی برای صنعت چاپ هم فراهم شود.

چندی پیش اتحادیه‌های چاپخانه‌داران سراسر کشور از جمله اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان؛ گیلان و قم با ارسال نامه‌ای به وزیر ارشاد خواستار بهره‌مندی از بسته حمایتی ۱۶ میلیاردتومانی وزارت صنعت برای صنایع کوچک و بزرگ شده بودند.

 

کد خبر : ۴۱۱۷۱۹