خبرگزاری کار ایران

پخش نمایش‌های ویژه دفاع مقدس از رادیو

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، آثار مناسبتی ویژه این ایام روی آنتن رادیو نمایش و سایر شبکه‌های رادیویی خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، «جاده‌های جنگ»، «بال‌های خیس»، «هم نوای خاک و باروت»، «فرنگیس»، «سرپناه» و «بستنی فروشی نادر» عناوین سریال‌هایی هستند که  در این ایام از رادیو نمایش پخش می‌شوند.

سریال نمایشی رادیویی "فرنگیس" که بر اساس خاطرات فرنگیس حیدرپور و خاطره‌نگاری مهناز فتاحی توسط جواد پیشگر تنظیم رادیویی و کارگردانی شده است ساعت 20 روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

این سریال از چهارم مهر  ساعت 10:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

نمایش رادیویی "بال‌های خیس" که ادای دین به شهدای غواص است نیز از پنجم مهرماه، هر روز ساعت 7:15 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

پخش نمایش"سرپناه" نیز به کارگردانی مجید حمزه از 13 مهر ، ساعت 16 پخش می‌شود.

"سرپناه" نوشته‌ افروز فروزند درباره فیلمنامه‌نویسی به نام مهناز کیانپور است که خود به نوعی از قربانیان جنگ تحمیلی است. او مشغول نگارش فیلمنامه‌ای می‌شود که به زندگی مهاجران جنگی می‌پردازد که در یک سرپناه زندگی می‌کنند.

نمایش رادیویی "هم نوای خاک و باروت" نیز از 31 شهریور ساعت 9:45 دقیقه روی آنتن رادیو نمایش می‌رود که به قسمتی از زندگی نورالدین عافی رزمنده و جانباز 70 درصد می‌پردازد و "جاده‌های جنگ" نیز در همین روز ساعت 6:30 دقیقه روی آنتن رادیو نمایش می‌رود که درباره خاطرات یکی از رزمندگان جنگ است که پس از سال‌ها به جبهه برگشته و خاطرات آن روزها برایش زنده می‌شود.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از سوم مهرماه ساعت 9 صبح شنونده سریال رادیویی "بستنی فروشی نادر" از این شبکه رادیویی باشند.

تولیدات اداره کل هنرهای نمایشی رادیو همزمان با رادیو نمایش در سایر شبکه‌های رادیویی نیز روی آنتن خواهد رفت، شبکه ایران با پخش سریال "بال‌های خیس" ساعت 22:30، "فرنگیس" از شبکه جوان ساعت 23:30، "نبردی دیگر" فرهنگ، ساعت 13 ، "خون بهای روزی که از یاد رفته"، به فاصله یک گلوله" تهران ساعت 1:30 در این ایام روی آنتن خواهد رفت.

کد خبر : ۴۱۰۷۷۷