خبرگزاری کار ایران

انتشار شماره جدید مجله نمایش با نگاهی به «تئاتر و تبلیغات»

شماره 204 مجله نمایش ویژه شهریور ماه 95 با نگاه ویژه «تئاتر و تبلیغات» منتشر شد.

به گزارش ایلنا، در این شماره علاوه بر مقالاتی با عنوان‌های «تاثیر تبلیغات بر محصولات فرهنگی در جامعه ایرانی»، «اطلاع‌رسانی و تبلیغات در تئاتر»، «تبلیغات تئاتر در ایران» گفتگویی با نیک‌آبادی، فارس باقری و حسن جودکی منتشر شده است.

در بخش نقد تئاتر نیز نمایش‌های «خروس می‌خواند» به قلم «عبدالرضا فرید زاده»، نمایش «اوریا»به قلم «آزاده فخری»، نمایش «شیش و بش» به قلم «رضا آشفته»، نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» به قلم «مهدی نصیری» مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

در بخش دیگر مجله مقالاتی با عنوان «تحلیل متن (بخش سوم)» از دیمون کلی، ترجمه «آراز بارسقیان» و گفت و گوهایی با «غلامرضا خلیل ارجمندی»، «نقد تند سیاست غربالگری مهاجرین برای ورود به اروپا» به قلم «مریم منظمی اسلامی»، «هملتی براساس ایجاز و روح شعور و اسباب بازی‌های کوچولو» نوشته «آراز بارسقیان» چاپ شده است.

مجله نمایش در این شماره در بخش بین الملل به سراغ کشور ژاپن رفته است و درباره‌ی تئاتر این کشور پرونده‌ای را گشوده است؛ در این بخش مقالاتی با عنوان «بیان مبهم صورتک‌های زنانه در تئاتر نو ژاپن» به قلم «مانا بوندا»، «چوشینگورا، پرآوازه ترین نمایشنامه کلاسیک ژاپن»، «اپرای پکن،اپرای ملی»، «شن یون از شرق تا غرب را شگفت زده می‌کند»، «وقتی تئاتر سنتی به تئاتر آوانگارد تبدیل شد» به قلم «ریوجان» برای مخاطبان و علاقه‌مندان به چاپ رسیده است.

گفتگو با «ایرج راد، محسن قصابیان»، معرفی تازه‌های کتاب نمایش و گزارشی درباره اخلاق در بازیگری (قسمت دوم) و گزارشی از برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی از دیگر بخش‌های مجله است.

شماره 204 مجله نمایش، ویژه شهریورماه95، به مدیرمسئولی مهدی شفیعی و سردبیری نصرالله قادری در 112صفحه و به بهای شش هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.

کد خبر : ۴۰۹۹۲۲