خبرگزاری کار ایران

بدرالسادات مفیدی در گفت‌‌وگو با ایلنا:

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران حامی انجمن روزنامه‌نگاران تهران است/ نیاز به یک تشکل صنفی در غیاب یک انجمن معتبر وجود داشت

دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و عضو هیات موسس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران، گفت: به عنوان دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران باید بگویم انجمن هیچ مخالفتی با راه‌اندازی و شکل‌گیری انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران ندارد و موافق شکل‌گیری آن است.

بدرالسادات مفیدی که عضو هیئت موسس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران است، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، افزود: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران هنوز وجود دارد اما در آن پلمپ شده و ما همچنان تلاش و پیگیری خود را برای بازگشایی دفتر انجمن و فک پلمپ آن ادامه می‌دهیم. چیزی که الان شکل گرفته مختص استان تهران است و هیچ ربطی به انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران ندارد.

مفیدی خاطرنشان کرد: من دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران هستم که بیست سال سابقه دارد ولی در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران یک عضو هیئت موسس هستم که استارت آن زده شده و در اداره کار به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه فعلا نمی‌تواند درباره سازوکار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران چیزی بگوید، اظهار داشت: باید نشست اعضای هیئت موسس برای ارائه یک اطلاعیه شکل بگیرد که آن موقع به سوالات پاسخ داده خواهد شد. من سخنگوی هیئت موسس نیستم که بتوانم پاسخگو باشم بلکه تنها یک عضو هیئت موسس هستم و هنوز اعضا سخنگوی خود را انتخاب نکرده‌اند و دارند اقدامات اولیه را بعد از ثبت انجام می‌دهند.

مفیدی ادامه داد: به محض برگزاری اولین نشست اعضای هیئت موسس پس از ثبت، اطلاعیه‌ای صادر خواهد شد و سخنگوی این انجمن مشخص می‌شود که آن موقع سخنگو به نمایندگی از جمع پاسخگوی سوالات رسانه‌ها خواهد بود.

دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران خاطرنشان کرد: اعضای هیئت موسس کسانی هستند که نام‌شان به عنوان امضا کننده آمده و ممکن است این اسامی افزایش هم پیدا کند.

مفیدی با اشاره به دلیل شکل‌گیری این انجمن، گفت: ضرورت برخورداری اعضای صنف از یک تشکل صنفی فعال ما را به این جمع‌بندی رساند که این انجمن راه‌اندازی شود. باتوجه به عدم بازگشایی دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران تا این زمان که ما همچنان مطالبه بازگشایی آن را داریم؛ ایده راه‌اندازی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران شکل گرفت.

او یادآور شد: باتوجه به ضروری دانستن برخورداری اعضای صنف روزنامه‌نگار از یک تشکل صنفی فعال که بتواند بخشی از نیازهای صنفی همکاران مطبوعاتی و خبری را در حوزه‌های مختلف صنفی برآورده کند به این جمع‌بندی رسیدیم که چنین تشکلی را راه‌اندازی کنیم.

مفیدی تصریح کرد: اجازه دهید در موعد خود، با اطلاعیه‌ای که می‌دهیم و تعیین سخنگو، به سوالات تکمیلی در رابطه با این انجمن پاسخ دهیم.

کد خبر : ۴۰۸۹۸۳