خبرگزاری کار ایران

حجت الله ایوبی:

سینماگران ایرانی با خون دل فیلم می‌سازند

رئیس سازمان سینمایی می‌گوید: چهار سال پیش نمی‌دانستم که یک فیلمساز با چه خون دل‌هایی فیلم می‌سازد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الله ایوبی شامگاه سه‌شنبه 16 شهریور در مراسم رونمایی از مجموعه فیلم‌های پروان درخشنده گفت: این روزها مردم به سینما روی خوش نشان داده‌اند و اهالی سینمای با روی خوش در حال فعالیت هستند. امروز برای تجلیل از فیلمساز دیروز، امروز و فردای ایران دور هم جمع شده‌ایم.

حجت الله ایوبی ادامه داد: پوران درخشنده مهر مادری دارد. این را هم باید بگویم که هرگاه او من را دیده است گفته است چگونه با این مشکلات کار می‌کنید. تقریباً هیچ کسی با من به این مهربانی صحبت نکرده است.

وی افزود: درخشنده و درخشنده‌های سینمای ایران افتخار فرهنگ و تمدن این کشور هستند. همه کسانی که سفیر فرهنگی، رایزن و فعال فرهنگی ایران هستند در تلاش هستند تا یک چهره خوب از کشورمان نشان دهند و یکی از بزرگترین سؤال‌های دنیا این است که خانم‌ها در کشور ما چه جایگاهی دارند؟ ما چقدر باید هزینه کنیم، فیلم بسازیم و مقاله بنویسیم تا بتوانیم چهره‌ای که پوران درخشنده در این سال‌ها از زنان ساخته؛ به نمایش بگذاریم. امیدوارم قدر او را بدانیم.

رییس سازمان سینمایی عنوان کرد: دستگاه‌های زیادی به آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند و سال‌های سال است که درباره آن کار می‌کنند اما با این وجود پوران درخشنده زبان اجتماع ایران است. در دوره‌هایی که برخی از سینماگران به سیاه نمایی متهم شده‌اند او بسیار قدرتمند در این مسیر حرکت کرده است و حالا ما مدیران متوجه شده‌ایم که چه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. من چهار سال پیش نمی‌دانستم که یک فیلمساز با چه خون دل‌هایی فیلم می‌سازد بنابراین برگزاری چنین مراسم‌هایی برای این هنرمندان حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. با دیدن تلاش‌های بانوان سینمای ایران متوجه می‌شویم که همه آنها چقدر مقاوم و قدرتمند هستند که در میان این گرفتاری‌ها همچنان کار و تلاش می‌کنند. این بانوان قَدَر هستند که توانستند در سینمای ایران بمانند.

وی افزود: هنگامی که با یکی از بزرگان سینمای دنیا صحبت می‌کردم درباره اینکه چرا عباس کیارستمی را دوست دارد به من گفت به خاطر اینکه عباس کیارستمی خودش است و تغییر نکرده او را دوست دارم.

کد خبر : ۴۰۸۶۹۶