خبرگزاری کار ایران

احمد مازنی: هویت ما در گرو اصالت فرهنگی ماست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از غرفه جایزه کالاهای فرهنگی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، احمد مازنی عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در  غرفه جایزه کالاهای فرهنگی در نمایشگاه نوشت‌افزار با تاکید بر اهمیت توجه به اصالت فرهنگی گفت: سرمایه اجتماعی ما در هویت ماست و هویت ما در گرو اصالت فرهنگی ما، بر این اساس کالاهای فرهنگی از منظرنگاه به اصالت بسیار حائز اهمیت هستند.

مازنی در مورد ضرورت تولید این نوع کالا گفت: تولید و گسترش کالای فرهنگی ایرانی اسلامی مانند هوا، آب و غذا یک ضرورت است. اگر تولید و رواج کالاهای فرهنگی بومی را غیرضروری بدانیم هویت خود را از دست داده‌ایم و اگر فرد و جامعه‌ای بی‌هویت شد چیزی برای از دست دادن ندارد.

مازنی ادامه داد: سرمایه اجتماعی ما در هویت ماست و هویت ما در گرو اصالت فرهنگی ما است. کالای فرهنگی از منظرنگاه به اصالت ما بسیار حائز اهمیت است و باید آن را برای جامعه یک ضرورت بدانیم تا مشکلات این حوزه هر روز کاهش یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد جایگاه کالاهای ایرانی اسلامی در جامعه گفت: در این حوزه تلاش بسیاری مانند برگزاری انواع نمایشگاه‌ها برای تبلیغ و عرضه طی سال انجام می‌شود که بسیار ارزشمند است اما کافی نیست و باید به موج فراگیر در جامعه تبدیل شود.

 وی افزود: یکی از مسائل مهم در این حوزه، جنبه‌های اقتصادی است که به این فعالیت‌ها کمک می‌کند و تاثیر مثبت بر تولید می‌گذارد، چون هر کالایی ارزش اقتصادی‌اش و سودآوری‌اش برای تولیدکننده مهم است. اگر تولیدکنندگان کشور چین بدانند بخشی از فروش در بازار ایران از طرح‌های ایرانی اسلامی است، حتما این طرح‌ها را تولید می‌کنند.

مازنی تصریح کرد: تولیدکنندگان ما باید در کشور سعی کنند برای کالاهای تولیدی بازار داشته باشند که با سلیقه فرزندانمان همسو باشد. باید اجناس در بازار با تنوعی باشد تا کودکان از هر برند که خواستند کالا با سلیقه خود را انتخاب کنند. تولیدکننده باید به این نکته توجه کند که کودکان بین تولیدات کدام را بیشتر دوست دارند و برایشان جذاب است و به آن توسعه دهند تا کودکان به آنها دلبسته شوند و کالای بومی ماندگار شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درمورد تاثیر رسانه در ایجاد کالاهای فرهنگی گفت: از آنجا که کودکان براساس زمینه‌سازی توسط کارکترسازی انیمیشن‌ها به کالاهای فرهنگی علاقمند می‌شوند، نقش رسانه بسیار پررنگ است و شبکه‌هایی که برای کودک برنامه می‌سازند بر ذهنیت کودک و علایق و مدیریت سلایق او تاثیرگذارند.

مراسم پایانی این جایزه همراه با نمایشگاهی از کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی-اسلامی در آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۰۷۹۸۹