خبرگزاری کار ایران

"من می‌خوام شاه به شم" نامزد جایزه جشنواره کازان

مستند سینمایی "من می­‌خوام شاه به شم" به کارگردانی مهدی گنجی نامزد دریافت جایزه جشنواره کازان روسیه شد.

 به گزارش ایلنا، این مستند در بخش مسابقه فیلم‌های بلندمدت در روز سه شنبه ۱۶ شهریور روی پرده می‌رود. جشنواره کازان که از ۱۵ تا ۲۱ شهریور در ایالت تارتارستان روسیه و در شهر کازان، کنار رود ولگا برگزار می‌شود با تمرکز بر فرهنگ گفتگو و تعامل فیلم‌هایی را به نمایش می‌گذارد که به مسائل مسلمانان جهان می‌پردازند.

 کارگردانان، تهیه‌کنندگان و دست‌اندرکاران سینمای مستند از کشور روسیه و سایر کشورها مهمان این جشنواره هستند. کلاس‌های آموزشی، جلسات گفتگوی حضوری، نمایش فیلم‌های مختلف از سراسر دنیا و معرفی آنها به مخاطبان از مهمترین برنامه‌های این دوره از جشنواره است.

فیلم مستند "من می‌خوام شاه به شم" ضمن کسب جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند از سی و سومین جشنواره فیلم فجر تاکنون در جشنواره‌های معتبر آمستردام (ایدفا)، مونیخ آلمان، میلنیوم بلژیک، پلنت داکس لهستان و سیلور داکس، بیگ اسکای آمریکا به نمایش درآمده و در جشنواره‌هایی مانند فلاهرتیانای روسیه، چاگرین فالز آمریکا، ایرانیان سانفرانسیسکو و ایرانیان پراگ موفق به دریافت جایزه شده است.

از دیگر عوامل تولید این فیلم می‌توان به سحر رضوی (تهیه­‌کننده)، اسماعیل منصف (تدوینگر)، حسن مهدوی و رضا گدازگر (صداگذار)، امین بهروز زاده و شعیب کمین پور (آهنگساز)، علی باقری (عکاس و طراح پوستر) و پویان شعله ور (کالریست) اشاره کرد.

کد خبر : ۴۰۷۶۵۴