خبرگزاری کار ایران

نمایش «رنگ‌های سرزمین مادری» در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه «رنگ‌های سرزمین مادری» با حضور سفیر ارمنستان و معاون هنری وزارت ارشاد در نیاوران افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، آئین افتتاحیه نمایشگاه نقاشی «رنگ های سرزمین مادری ام» آدمان ایوازیان با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و سفیر کشور ارمنستان با نمایش ۱۰۰ اثر نقاشی آبستره، بعدازظهر جمعه ۱۲ شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

علی مرادخانی در این برنامه درخصوص آثار آدمان آیوازیان عنوان داشت: آثار این نمایشگاه بسیار روح افزا و جالب بود همچنین برداشت‌های خوب هنرمند از دنیای اطراف‌اش انسان را به وجد می آورد زیرا برداشت‌هایی متفاوت داشته که مقابل چشمان شما قرار داده است. ایوازیان همچنین کارهای آبستره جالبی ارائه داده است.

وی با بیان اینکه هنرمندان ایرانی که درخارج از کشور بسر می‌برند باید به ایران بیایند، افزود: هر چقدر این هنرمندان به ایران سفر کنند فضای ایران را بیشتر درک کرده و حتما روی آثارشان نیز اثر خواهد گذاشت.

مرادخانی در خصوص سیاست‌های فرهنگی هنری دولت برای حضور هنرمندان خارج از کشور درایران تصریح کرد: من و همه مسئولین بخش هنری پیگیر حضور این هنرمندان هستیم و سیاست هایی در این خصوص برنامه ریزی شده است تا این عزیزان با تجربیات جدید در فضای هنری ایران حضور داشته و کارهایشان مورد نقد و بررسی جامعه هنری و مردم قرارگیرد و امیدواریم اتفاقات خوبی در این بخش به وجود بیاید.

در ادامه این برنامه سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در سخنانی با اشاره به انتخاب هوشمندانه عنوان نمایشگاه ادمان آیوازیان «رنگ های سرزمین مادری‌ام» یادآور شد: صحنه هایی که این هنرمند خلق کرده بسیار بدیع و چشم‌نواز است. آیوازیان با وجود اینکه ۴ دهه در ایران نبوده پیوند عاطفی با سرزمین مادری اش را حفظ کرده و این قابل ستایش است.

وی با اشاره به همکاری‌های فی‌مابین بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و کشور ارمنستان یادآور شد: هنرمندان ایران و ارمنستان نمایشگاه‌های بسیاری در کشورهای یکدیگر برگزار کرده‌اند که این مهم نشان می‌دهد ارامنه و ایرانیان برای یگدیگر بسیار عزیزند. از این رو امیدواریم بتوانیم از حضور هنرمندان ارمنی در این فرهنگسرا بهرمند شویم.

آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه ادمان آیوازیان در فرهنگسرای نیاوران اظهار کرد: چنین اتفاقاتی، فرصت خوبی است که با آثار فاخر آشنا شویم.

وی در ادامه افزود: در طی این ۲۵ ساله میان ایران و ارمنستان روابط خوبی برقرار شده است. روابط دو ملت در حوزه هنر و فرهنگ بسیار خوب و درخشان است.

تومانیان در پایان صحبت هایش با تشکر از مجموعه فرهنگسرای نیاوران گفت: از پیشنهاد مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران به منظور ایجاد فرصتی برای تعاملات بیشتر فرهنگی و هنری استقبال می کنیم.

«رنگ‌های سرزمین مادری‌ام» عنوان نمایشگاهی است شامل بر طراحی از مدل‌های زنده، تصاویری آبرنگی از معماری کویری، امام‌زاده‌ها، بافت‌های روستایی ایران و هر آنچه را که این هنرمند نامی در زمینه نقاشی آبستره خلق کرده و بخشی از مجموعه رباعیات و نقاشی‌های آبستره ادمان آیوازیان نیز در این نمایشگاه عرضه شده است.

این نمایشگاه عصر روز جمعه ١٢ شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد و تا ٢٠ شهریورماه از ساعت ١٠ الی ١٩ و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا ٢١ برپاست.

کد خبر : ۴۰۷۴۶۱