خبرگزاری کار ایران

انتقاد نوید محمدزاده از بی‌توجهی دولت یازدهم به محمدرضا شجریان

نوید محمدزاده معتقد است که حسن روحانی و دولت یازدهم با رأی مردم و نام محمدرضا شجریان رأی آورده است اما امروز دولت نسبت به شجریان بی‌توجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوید محمدزاده بازیگر فیلم سینمایی لانتوری در تازه‌ترین گفتگوی  خود با فریدون جیرانی در سایت فیلم نت برای اولین بار  از شب تلخی گفت که جشنواره فجر جایزه او برای «عصبانی نیستم!» را از جوایز حذف کرد و افزود: دو شب قبل از اختتامیه می‌دانستم جایزه سیمرغ بهترین بازیگر مرد را برای «عصبانی نیستم» می‌گیرم. شب قبلش رفتیم سینما فرهنگ برای آخرین اکران فیلم که دیدم بین سینمایی‌ها پچ پچ افتاده که «آخی حقشو خوردن» خواستم ببینم چی می‌گویند، حق کی را خوردند، شب فهمیدیم می‌گویند برای این فیلم کسی نباید جایزه بگیرد.

 وی ادامه داد: روز اختتامیه، ساعت 3 بعد از ظهر  یکی از دوستان گفت سیمرغ را می‌گیری و مشکل حل شده. یک ربع بعد رضا درمیشیان گفت: باید نامه‌ای را امضا کنیم  و از جوایزمان انصراف بدهیم. من گفتم جایزه ندهند اما سند هم از من نگیرند که حقم را نمی‌خواهم کجای دنیا از تو امضا می‌گیرند که جایزه‌ات را نگیر؟

 محمدزاده با تاکید بر اینکه این شب یکی از تلخترین شب‌های برای وی بوده است؛ افزود: از بچگی و سال 82 که دوره‌های بازیگری می‌دیدم لحظه گرفتن جایزه سیمرغ را تمرین می‌کردم و در بیست و هفت سالگی به من گفته شد با هفت رای از هفت داور سیمرغ گرفتی اما باید امضا کنی که این را نمی‌خواهیم از ساعت 3_6 روز اختتامیه تلخ‌ترین لحظات زندگی کاری‌ام بود و ساعت 6 بدون اینکه امضا کنیم گفتند امضا کنید یا نکنید سیمرغ را نمی‌دهیم.

 وی ادامه داد: گفتند گروه فیلم انصراف داده. انصراف چیزی است که به خواست فرد باشد نه اینکه به شما بگویند انصراف بدهید. من بیست و هفت سالم بود و آن شب همینطور گریه می‌کردم. این اولین نقش اصلی‌ام بود و به اتفاق آرا سیمرغ گرفتم فیلمی که محبوب‌ترین کارم هست و به خاطرش به رضا درمیشیان مدیونم.

بازیگر فیلم لانتوری با اشاره به عملکرد سازمان سینمایی و ایوبی گفت: من آقای ایوبی را خیلی دوست دارم. سال گذشته که رفتم سیمرغ ابد و یک روز را بگیرم ایوبی به من گفت «ما دیگر چیزی به شما بدهکار نیستیم.» اما من معتقدم اینگونه نیست. من برای «ابد و یک روز» جایزه گرفتم شما هنوز سیمرغ «عصبانی نیستم» را به من بدهکارید.

 وی ادامه داد: تلخ‌ترین تصویر در حوزه کاری من همان ساعت‌های نزدیک اختتامیه است که پیراهن و کتم اتو شده روی در ماند و فقط داداشم و علی سرابی که خانه ما بودند این تصویر را دیدند. چه کسی می‌داند سه ساعت بر من و رضا درمیشیان و باران کوثری چه گذشت؟

محمدزاده افزود: آن شب تئاتر شکلک کیومرث مرادی بود و جواد عزتی لطف کرد و قرار بود شبی که من جایزه می‌گیرم جای من بازی کند بعد از این اتفاقات کیومرث مرادی گفت نمی‌شود و باید بیایی بازی کنی من را سوار ماشین کرد و من را که اشک می‌ریختم برد روی سن و آنجا بود که همه چیز یادم رفت. آن شب تشویق شدم اما نه در اختتامیه جشنواره فجر بلکه روی سن تئاتر.

بازیگر فیلم ابد و یک روز با انتقاد از بی‌توجهی دولت یازدهم به هنرمندان گفت: یکی از دلایلی که حسن روحانی رای آورد حمایت هنرمندان از وی و نام استاد محمدرضا شجریان بود اما احترام و وضعیت محمدرضا شجریان در این سه سال هیچ تغییری نکرده است و همچنان مانند سه سال قبل است.

وی ادامه داد :کنسرتها تعطیل می‌شود. فیلم‌هایی مانند خانه دختر  و خانه پدری به نمایش در‌نمی‌آیند و دلیل این میزان عقب‌نشینی را متوجه نمی‌شوم.

کد خبر : ۴۰۷۰۲۲