خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای‌عالی انجمن تهیه‌کنندگان ایران:

آماده همکاری با مراجع قضایی برای پایان دادن به سوءتفاهمات هستیم

رئیس شورای‌عالی انجمن تهیه‌کنندگان ایران به حکم ممنوع‌الفعالیت شدن تعدادی از سینماگران که از سوی دادستانی اعلام شده است؛ واکنش نشان داد.

غلامرضا موسوی (رئیس شورای عالی انجمن تهیه‌کنندگان ایران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در واکنش به حکم ممنوع‌ا‌لفعالیت برای تعدادی از سینماگران که از سوی دادستانی اعلام شده است، گفت: خبری که شنیدم بسیار تعجب‌آور بود آنقدر که اگر خبر را از سوی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در سایت معاونت سینمایی اعلام نشده بود خبر را باور نمی‌کردم. همه ما می‌دانیم شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان جم مدتی است فیلم‌ها را بدون هماهنگی با تهیه‌کنندگان ایرانی نمایش می‌دهد و تهیه‌کنندگان تمام این فیلم‌ها در ارتباطی که با شورای عالی تهیه‌کنندگان داشته‌اند؛ رسما اعلام کردند که هیچ آگهی به هیچ شبکه ماهواره‌ای ندادند.

رئیس شورای عالی انجمن تهیه‌کنندگان ایران افزود: طبیعتا در این زمینه مراکز محترم اطلاعاتی که بر رفت و آمدها و گفت‌وگوها به دلیل مسائل حرفه‌ای اشراف دارند؛ می‌توانند این موضوع را بررسی و تایید کنند. درثانی معمولا قوه قضائیه در صورتی حکم صادر می‌کند که افراد در صحن دادگاه حاضر بوده و براساس ادله‌ای محکوم شوند. آنگونه که من شنیده‌ام جلسات دادگاهی در این باره تاکنون تشکیل نشده و هیچ دادگاهی نیز رأیی علیه همکاران تهیه کننده و همکاران ما صادر نکرده است. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی سیستم شبکه‌های ماهواره‌ای برای پیشنهاد آگهی فیلم‌ها می‌تواند بر رفتارهای داخلی تاثیر بگذارد و انتظار ما این است که قبل از هر واکنشی مسئولین قوه قضائیه به دقت صحت و درستی ادعاها را بررسی کند.

او همچنین با تاکید بر لزوم وجود مدرک برای صدور چنین آرایی یادآور شد: بعید می‌دانم در این زمینه بدون مدرک بتوان تصمیم‌گیری کرد به همین دلیل احساس می‌کنم این مساله از یک سوءتفاهم ناشی می‌شود که امیدوارم هر چه زودتر حل شود. بین همکارانی که اسامی آنها را به عنوان افراد ممنوع‌ا‌لفعالیت از سوی دادستانی دیدم معروف‌ترین منظم‌ترین و سالم‌ترین افراد این حرفه سینما و کارگردانی دیده می‌شوند و بعید است دست به عملی زده باشند که برخلاف قانون است. امیدوارم این موضوع با بررسی دقیق به نفع همکاران ما حل و رسیدگی شود.

موسوی سپس برای همکاری جهت حل این سوءتفاهم ضمن اعلام آمادگی از سوی شورای عالی تهیه‌کنندگان ایران گفت:‌ به عنوان همکاران این گروه آماده‌ایم تا در صورت نیاز در مراجع قضایی یا هر جلسه دیگری که بتوانند به روشن شدن موضوع و رفع سوءتفاهم کمک کنند حاضر شده و برای احقاق همکاران خود اقدام کنم. مطمئن هستم که ریاست محترم قوه قضائیه اجازه نمی‌دهد حقوق یک هنرمند بدون هیچ رسیدگی ضایع شود.

در پی پخش تیزرهای ماهواره‌ای برخی فیلم‌های در حال اکران، دادستانی به تازگی در نامه‌ای به سازمان سینمایی وزارت ارشاد برخی از سینماگران که این روزها فیلم بر پرده دارند و تیزر فیلم‌هایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده است را "ممنوع‌الفعالیت" اعلام کرده است.

کد خبر : ۴۰۳۳۴۰