خبرگزاری کار ایران

وکیل خانواده کیارستمی در گفتگو با ایلنا:

اگر قصور پزشکی منجر به فوت کیارستمی شده باشد؛ قتل غیرعمد خواهد بود

عادل مقدس؛ وکیل خانواده عباس کیارستمی؛ می‌گوید هفته آینده شکایت رسمی خانواده کیارستمی به دادسرای پزشکی ارایه می‌شود.

عادل مقدس در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره نتایجی که ازسوی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی امروز با موضوع پرونده پزشکی عباس کیارستمی اعلام شده است؛ گفت: درخواست بررسی پرونده پزشکی عباس کیارستمی  براساس گفته‌های آقای "مره صدق" نماینده مجلس شورای اسلامی، از طرف خانواده کیارستمی به عنوان اولیای دم نبوده بلکه براساس دستوروزارت بهداشت و درمان بوده است.

 وی ادامه داد: براساس اعلام آقای "مره صدق"، پرونده وزارت بهداشت خواستار رسیدگی به پرونده عباس کیارستمی شده اما نتیجه‌ای که اعلام شده را نه من دیده‌ام و نه خانواده عباس کیارستمی و اینکه می‌گویند 20 مورد بررسی و 4 مورد تاییده شده؛ را نمی‌دانیم چه مواردی بوده است.

 وی درباره شکایتی که هفته آینده ازسوی خانواده عباس کیارستمی ارایه خواهد شد؛ گفت: رسیدگی در نظام پزشکی چندمرحله  ای است  و همچنین در دادسرای نظام پزشکی نیز چنین است. امکان دارد طرح دعوای در دادسرا  جرایم پزشکی هم انجام شود.

وی ادامه داد: من به عنوان وکیل خانواده کیارستمی نظر حقوقی درباره پرونده دارم اما اگر جرم و خطایی صورت گرفته باشد؛ باید توسط کارشناسان تخصصی اثبات شود. خانواده کیارستمی معتقدند به هر حال تقصیر صورت گرفته است.

 مقدس در پاسخ به این سوال که آیا از فرد خاصی شکایت دارید یا خیر؛ گفت: فعلا نمی توان گفت ما تنها از فرد خاصی شاکی هستیم بلکه باید پرونده کاملا بررسی شود و هر جا  تقصیر یا قصور و بی‌مبالاتی بوده است؛ آن وقت تقاضای پیگرد قانونی را داریم و شاید مشخص کنیم از چه فردی شکایت داریم.

 عادل مقدس در پاسخ به این سوال که آیا با شکایت بهمن کیارستمی و خانواده مرحوم کیارستمی امکان دارد دوباره پرونده پزشکی از ابتدا بررسی شود، گفت: قاعده این است که اگر شکایت کنیم؛ دوباره پرونده بررسی می شود.

وی ادامه داد: امکان دارد در بررسی اولیه  پرونده پزشکی مواردی بررسی شده باشد که مدنظر ما نبوده است بلکه تنها مدنظر وزارت بهداشت بوده است. در این‌صورت ما می‌توانیم موارد دیگری را اضافه کرده یا به روند بررسی اعتراض داشته باشیم.

 مقدس با اشاره به اهمیت این پرونده گفت: اگر اثبات شود تقصیر و قصور پزشکی در پرونده عباس کیارستمی منجر به فوت وی شده است، آن زمان پرونده تحت عنوان قتل غیرعمد بررسی می‌شود. در آن صورت این موضوع در دادسرای پزشکی تحت عنوان جرم بررسی می‌شود نه تخلف صنفی و پزشکی.

وی یادآور شد: از آنجا که ازسوی خانواده مرحوم کیارستمی شکایتی صورت نگرفته؛ ما ناچار از شکایت هستیم تا در جریان پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی قرار بگیریم.

کد خبر : ۴۰۱۷۶۸