خبرگزاری کار ایران

قطب‌الدین صادقی در افتتاح نمایش «مکعب»:

تئاتر حرفه‌ای فرصت ماجراجویی ندارد

قطب‌الدین صادقی با تعریف تئاتر دانشگاهی با عنوان جسور و نوآور گفت: تئاتر حرفه‌ای ما به دنبال گیشه است و خیلی فرصت ماجراجویی ندارد اما تئاتر دانشجویی چون به دنبال مسائل مالی نیست می‌تواند ابداع و نوآوری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شامگاه دیروز (یکشنبه) آئین آغاز نمایش «مکعب» به کارگردانی «محمد اله‌دادی» در تالار مولوی برگزار شد.

قطب‌الدین صادقی (نویسنده و کارگردان تئاتر) گفت: تالار مولوی مهد تئاتر دانشگاهی ایران است و خیلی از بزرگان تئاتر کشورمان از این سالن کارشان را شروع کرده‌اند.

او با بیان اینکه تعریف جهانی تئاتر دانشگاهی جسارت و نوآوری است، گفت: لازمه اصلی تئاتر هر کشوری تئاتر دانشگاهی است؛ هر نسلی لازم است بیان هنری خودش را پیدا کند که تکرار نسل قبلش نباشد. اگر این زبان یگانه و نوآوری نباشد تئاتر کشور حرکتی نخواهد کرد.

امیرحسین حریری مدیر تالار مولوی نیز در این مراسم با اشاره به جسارت جریان تئاتر دانشجویی و دانشگاهی گفت: کارهای مبتنی بر فرم و تخصص زبان بدن چند سالی است که طرفداران خاص خود را پیدا کرده است و نمایش «مکعب» هم از این قاعده پیروی می‌کند.

حریری خاطرنشان کرد: هرچند کمبود منابع آموزشی در تئاتر احساس می‌شود اما دیدن تجربه‌های تئاتر دانشجویی به پیشبرد جریان تئاتر کشور کمک می‌کند.

نمایش مکعب به نویسندگی مشترک «سیدمحمد مهدی هوشیار» و «محمد اله‌دادی» و کارگردانی محمد اله‌دادی است که از 24 مرداد تا 15 شهریور ساعت 18 در سالن بزرگ تالار مولوی روی صحنه می‌رود.

کد خبر : ۴۰۰۸۰۵