خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت فرهنگ شریف در بیمارستان/خبری از مسئولان نیست

فرهنگ شریف به دلیل مشکلاتی در ناحیه پا و عفونت ریه بار دیگر در بیمارستان بستری شد.

منصوره رضایی (همسر فرهنگ شریف) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره وضعیت استاد موسیقی ایرانی گفت:‌ استاد در حال حاضر در بخش آی سی یو بیمارستان عرفان بستری هستند. ایشان درحال حاضر هم از ناحیه پا دچار مشکل هستند و هم از ناحیه ریحه دچار عفونت شدیدی شدند.

او ادامه داد: متاسفانه یکی از ریه‌های استاد شریف از کار افتاده است و پزشکان مجبور بودند دستگاه به ایشان وصل کنند. قرار بود امروز دستگاه‌ها قطع شود اما متاسفانه با قطع شدن دستگاه‌ها؛ ایشان نمی‌توانند تنفس نرمال داشته باشند و دچار مشکل می‌شوند.

همسر فرهنگ شریف در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان وزارت ارشاد و دفتر موسیقی پیگیر وضعیت این استاد موسیقی هستند؛ گفت: من به تمامی مسئولان اطلاع دادم ولی آن ها تاکنون تماسی با ما نداشتند.

فرهنگ شریف از نوازندگان سرشناس و برجسته و صاحب سبک‌ تار است که سال ۱۳۱۰ در شهر آمل به دنیا آمد و از نوازندگان برتر نیم قرن اخیر ایران محسوب می‌شود. وی تار را نزد استادان عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی‌داوود، تارنوازان بزرگ اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی آموخت اما شیوه نوازندگی وی به اساتیدش شباهتی ندارد و مخصوص خود اوست. وی به عنوان یکی از تکنوازان و بداهه‌نوازان سرشناس موسیقی ایرانی هم شناخته می‌شود.

فرهنگ شریف در کارنامه هنری خود با خوانندگانی چون اکبر گلپایگانی، حسین خواجه امیری، تاج اصفهانی، غلامحسین بنان، محمدرضا شجریان همنوازی داشته‌است و در چند فستیوال بین‌المللی از جمله فستیوال موسیقی برلین توانسته‌است ساز تار را به خوبی به جهانیان بشناساند. فرهنگ شریف چند سالی را در دانشگاه‌های مطرح آمریکا به امر آموزش موسیقی مشغول بود.

کد خبر : ۴۰۰۱۹۳