خبرگزاری کار ایران

داوود میرباقری:

گفتند روایت امام علی(ع) خوب درنیامده‌است

داوود میرباقری با اشاره به موضوع دشواری پرداختن به بزرگان دین در سینما و تلویزیون، به ساخت سریال امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: در زمان پخش سریال امام علی(ع) به من پیغام‌های زیادی می‌دادند که بخش‌هایی که تاریخ روایت کردی خوب از کار درنیامده اما بخش‌هایی که روایت داستانی داری خیلی خوب شده و می‌خواستند که این بخش را زیادتر کنم. غافل از اینکه من کل کار را ساخته بودم.

به گزارش ایلنا، داوود میرباقری در آئین رونمایی از دو کتاب تازه منتشر شده توسط انتشارات کتاب نیستان با عناوین «یوما» نوشته مریم راهی و «به سپیدی آن ردا» نوشته فاطمه سلیمانی که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شده بود، گفت: وقتی وارد وادی ادبیات می‌شویم دست ما برای تخیل و داستان پردازی بازتر است، می‌شود چیزی نوشت که تعارضی با مستندات و مکتوبات تاریخی پیدا نکند.

میرباقری تصریح کرد: در حوزه کار برای سینما و تئاتر، در پرداختن به شخصیت‌های تراز اول تاریخ اسلام دچار مشکلاتی هستیم که مهمترینش ناتوانی ما در نمایش آنها است اما به گمانم در داستان این مشکلات کمتر روی دهد.

میرباقری به پیشنهادی که به او برای ساخت سریال‌هایی درباره زندگی حضرت خدیجه(س) و زندگی حضرت معصومه(س) داده شده بود، گفت: ترجیح دادم به سراغ این موضوعات نروم چون در هر دوی آنها نمی‌شد روی شخصیت اول داستان تکیه کرد و مانور داد.

او با بیان اینکه این اتفاق در ادبیات شدنی است و ما با استفاده از تخیل خودمان می‌توانیم کار را جلو ببریم، گفت: در نوشتن اینگونه متن‌ها ارائه کشمکش‌های داستانی می‌تواند اصل باشد و به نظرم دو نویسنده جوان این رمان‌ها باید دقت کنند که از پس خلق این مساله در آثارشان برآیند.

کد خبر : ۴۰۰۰۳۸